Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 924413

Stavovi učitelja i nastavnika Ličko-senjske županije o provedbi odgojno-obrazovne inkluzije


Nikčević-Milković, Anela; Jurković, Denis
Stavovi učitelja i nastavnika Ličko-senjske županije o provedbi odgojno-obrazovne inkluzije // Školski vjesnik, 66 (2017), 4; 527-556 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 924413 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Stavovi učitelja i nastavnika Ličko-senjske županije o provedbi odgojno-obrazovne inkluzije
(Attitudes of Teachers in Lika-Senj County towards the implementation of Educational Inclusions)

Autori
Nikčević-Milković, Anela ; Jurković, Denis

Izvornik
Školski vjesnik (0037-654X) 66 (2017), 4; 527-556

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
obrazovna inkluzija, osnovne i srednje škole, stavovi, učenici s teškoćama u razvoju, učitelji i nastavnici
(educational inclusion, primary and secondary schools, attitudes, students with difficulties, teachers)

Sažetak
Istraživanje stavova nastavnika osnovnih i srednjih škola Ličko-senjske županije o provedbi inkluzije provedeno je 2017. godine na 197 nastavnika koristeći se Upitnikom o procjeni inkluzivne prakse i sociodemografskim upitnikom. Istraživanje je pokazalo da su nastavnici u ovoj županiji pretežno ženskog spola, između 25 i 55 godina te između 5 i 25 godina radnog staža, pretežno završenog četverogodišnjeg sveučilišnog studija, da imaju dobru suradnju sa stručno-razvojnom službom škole, ali lošu s drugim ustanovama za dobrobit učenika s teškoćama. Što je potpora škole veća nastavnici imaju pozitivnije stavove prema metodičko-didaktičkim aspektima rada, individualizaciji nastave te stručnom usavršavanju i suradnji. Što je suradnja s roditeljima manja nastavnici OŠ imaju pozitivnije stavove prema metodičko-didaktičkom oblikovanju nastave, kompetentniji su u radu, više primjenjuju individualizaciju programa te se više stručno usavršavaju i surađuju. Suprotno, nastavnici SŠ imaju pozitivne stavove prema suradnji s roditeljima ovih učenika. S dobi i nižim obrazovanjem nastavnika stavovi prema uključivanju ovih učenika u sustav su pozitivnij, što je suprotno očekivanjima. Inkluzivna kultura škole saživjela je u školama u Ličko-senjskoj županiji što se vidi iz pretežno pozitivnih stavova nastavnika prema inkluziji, statistički značajno više u OŠ nego u SŠ, ali ima još prostora za njeno napredovanje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Citiraj ovu publikaciju:

Nikčević-Milković, Anela; Jurković, Denis
Stavovi učitelja i nastavnika Ličko-senjske županije o provedbi odgojno-obrazovne inkluzije // Školski vjesnik, 66 (2017), 4; 527-556 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Nikčević-Milković, A. & Jurković, D. (2017) Stavovi učitelja i nastavnika Ličko-senjske županije o provedbi odgojno-obrazovne inkluzije. Školski vjesnik, 66 (4), 527-556.
@article{article, author = {Nik\v{c}evi\'{c}-Milkovi\'{c}, Anela and Jurkovi\'{c}, Denis}, year = {2017}, pages = {527-556}, keywords = {obrazovna inkluzija, osnovne i srednje \v{s}kole, stavovi, u\v{c}enici s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju, u\v{c}itelji i nastavnici}, journal = {\v{S}kolski vjesnik}, volume = {66}, number = {4}, issn = {0037-654X}, title = {Stavovi u\v{c}itelja i nastavnika Li\v{c}ko-senjske \v{z}upanije o provedbi odgojno-obrazovne inkluzije}, keyword = {obrazovna inkluzija, osnovne i srednje \v{s}kole, stavovi, u\v{c}enici s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju, u\v{c}itelji i nastavnici} }
@article{article, author = {Nik\v{c}evi\'{c}-Milkovi\'{c}, Anela and Jurkovi\'{c}, Denis}, year = {2017}, pages = {527-556}, keywords = {educational inclusion, primary and secondary schools, attitudes, students with difficulties, teachers}, journal = {\v{S}kolski vjesnik}, volume = {66}, number = {4}, issn = {0037-654X}, title = {Attitudes of Teachers in Lika-Senj County towards the implementation of Educational Inclusions}, keyword = {educational inclusion, primary and secondary schools, attitudes, students with difficulties, teachers} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • LISA: Library and Information Science Abstracts
  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • HRČAK
  • MLA International Bibliography





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font