Pregled bibliografske jedinice broj: 924413
Stavovi učitelja i nastavnika Ličko-senjske županije o provedbi odgojno-obrazovne inkluzije
Stavovi učitelja i nastavnika Ličko-senjske županije o provedbi odgojno-obrazovne inkluzije // Školski vjesnik, 66 (2017), 4; 527-556 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 924413 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi učitelja i nastavnika Ličko-senjske županije o provedbi odgojno-obrazovne inkluzije
(Attitudes of Teachers in Lika-Senj County towards the implementation of Educational Inclusions)
Autori
Nikčević-Milković, Anela ; Jurković, Denis
Izvornik
Školski vjesnik (0037-654X) 66
(2017), 4;
527-556
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
obrazovna inkluzija, osnovne i srednje škole, stavovi, učenici s teškoćama u razvoju, učitelji i nastavnici
(educational inclusion, primary and secondary schools, attitudes, students with difficulties, teachers)
Sažetak
Istraživanje stavova nastavnika osnovnih i srednjih škola Ličko-senjske županije o provedbi inkluzije provedeno je 2017. godine na 197 nastavnika koristeći se Upitnikom o procjeni inkluzivne prakse i sociodemografskim upitnikom. Istraživanje je pokazalo da su nastavnici u ovoj županiji pretežno ženskog spola, između 25 i 55 godina te između 5 i 25 godina radnog staža, pretežno završenog četverogodišnjeg sveučilišnog studija, da imaju dobru suradnju sa stručno-razvojnom službom škole, ali lošu s drugim ustanovama za dobrobit učenika s teškoćama. Što je potpora škole veća nastavnici imaju pozitivnije stavove prema metodičko-didaktičkim aspektima rada, individualizaciji nastave te stručnom usavršavanju i suradnji. Što je suradnja s roditeljima manja nastavnici OŠ imaju pozitivnije stavove prema metodičko-didaktičkom oblikovanju nastave, kompetentniji su u radu, više primjenjuju individualizaciju programa te se više stručno usavršavaju i surađuju. Suprotno, nastavnici SŠ imaju pozitivne stavove prema suradnji s roditeljima ovih učenika. S dobi i nižim obrazovanjem nastavnika stavovi prema uključivanju ovih učenika u sustav su pozitivnij, što je suprotno očekivanjima. Inkluzivna kultura škole saživjela je u školama u Ličko-senjskoj županiji što se vidi iz pretežno pozitivnih stavova nastavnika prema inkluziji, statistički značajno više u OŠ nego u SŠ, ali ima još prostora za njeno napredovanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- HRČAK
- MLA International Bibliography