Pregled bibliografske jedinice broj: 923325
Pozitivna kultura učenja u organizacijama
Pozitivna kultura učenja u organizacijama // Obrazovanje za poduzetništvo, 5 (2015), 1; 137-147 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 923325 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pozitivna kultura učenja u organizacijama
(Positive culture of learning in organisations)
Autori
Šundov, Željko ; Gregorić, Marina
Izvornik
Obrazovanje za poduzetništvo (1849-7845) 5
(2015), 1;
137-147
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
implementacija ; kultura ; ostvarenja ; ponašanje ; pozitivna ; principi ; procesi ; znanja v.s. vještine
(behavior ; culture ; implementation ; knowledge vs. skills ; performance ; positive ; principles ; processes)
Sažetak
Svatko od nas prošao je i iskusio razne škole, fakultete, seminare i treninge. Na temelju takvih iskustava, svjesno ili nesvjesno, mislimo da je isporuka znanja i učenje najbolji način (često i jedini) u procesu razvoja zaposlenih na očekivanu razinu. Je li to dovoljno? Zašto se tako ponašamo? Mnoge kompanije ne investiraju dovoljno u razvoj svojih ljudi iz različitih razloga, ali i kada investiraju mnogi od njih su koncentrirani na isporuku znanja, ad hoc događaje, ali ne i na osiguranje vještina i implementaciju. Taj proces možemo zvati kultura učenja, ali rezultat je da su sposobnosti kompanije i kultura učenja nedovoljno razvijene i čini se da u „zrak“ bacamo više novca, nego dobivamo natrag. Kultura učenja u organi¬zaciji odražava uvjerenja voditelja učenja, ali i samog poslovnog okruženja o ulozi učenja i o tome kada, kako i gdje se proces učenja realizira. Kako bi osigurali bolji povrat novca na ulaganja u razvoj, zadovoljstvo ljudi, njihovu pravu razinu profesionalnosti, trebamo mijenjati kulturu učenja u pozitivnom smjeru. Krećemo s traženjem specifičnih sposobnosti koje nam mogu donijeti najveće vrijednosti. To radimo kroz definiranje onih sposobnosti koje najviše mogu utjecati na potencijal kompanije i izgradnju individualnih vještina svakog zaposlenog. Kako bi na pravi način podržali razvoj projekta učenja, sve definirane elemente trebamo ugraditi u kompanijske procese, sustave i alate. U ovom radu, autori analiziraju važnost kreiranja i održavanja pozitivne kulture učenja. Rad je baziran na dugogodišnjem iskustvu autora u području razvoja ljudi i nekim međunarodnim istraživanjima. U radu ar¬gumentiramo, da se snažna kultura učenja temelji na dokazanim primjerima u teoriji uče¬nja i praksi, na nekoliko važnih principa i na standardiziranom procesu razvoja ljudi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija