Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 921856

Hrvatski sustav visokog obrazovanja - između humanizacije i marketizacije znanja


Karajić, Nenad
Hrvatski sustav visokog obrazovanja - između humanizacije i marketizacije znanja // Hrvatski identitet u promjeni? Relacijski identiteti 2 / Cifrić, Ivan ; Trako Poljak, Tijana ; Klasnić, Ksenija (ur.).
Zagreb: Hrvatsko sociološko društvo ; Zavod za sociologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2013. str. 177-202


CROSBI ID: 921856 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Hrvatski sustav visokog obrazovanja - između humanizacije i marketizacije znanja
(Croatian System of Higher Education - Between the Humanization and the Marketization of Knowledge)

Autori
Karajić, Nenad

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Hrvatski identitet u promjeni? Relacijski identiteti 2

Urednik/ci
Cifrić, Ivan ; Trako Poljak, Tijana ; Klasnić, Ksenija

Izdavač
Hrvatsko sociološko društvo ; Zavod za sociologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

Grad
Zagreb

Godina
2013

Raspon stranica
177-202

ISBN
978-953-6552-81-8

Ključne riječi
visoko obrazovanje ; svrha obrazovanja ; obrazovni koncepti ; humanizacija obrazovanja ; marketizacija obrazovanja ; hrvatska javnost
(higher education ; purpose of education ; educational concepts ; humanization of education ; marketization of education ; Croatian population)

Sažetak
Budući da ne postoji univerzalno određenje znanja i obrazovne ideje, već je ono povijesno, socijalno i kulturno kontekstualizirano, zanimalo nas je mišljenje hrvatske javnosti o ovoj problematici. U tu svrhu, u radu izlažemo i interpretiramo rezultate istraživanja provedenog u prosincu 2010. godine metodom ankete na reprezentativnom uzorku (N=1008) građana Hrvatske. Osnovni cilj rada jest empirijski utvrditi latentne dimenzije i strukturu iskazanih mišljenja hrvatske javnosti o različitim obrazovnim konceptima (liberalni, konzervativni, kapitalistički, pluralistički), sukladno polaznom modelu. Pokazalo se da je prostor obrazovnih koncepata mjeren primijenjenim instrumentom obilježen dvjema dubinskim dimenzijama: svrhovitošću obrazovanja kao intelektualnog i duhovnog razvitka dostupnog širim slojevima društva te, s druge strane, svrhovitošću obrazovanja kao tržišnog proizvoda okrenutog osiguranju visokih materijalnih prihoda i zaradi.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Nenad Karajić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Karajić, Nenad
Hrvatski sustav visokog obrazovanja - između humanizacije i marketizacije znanja // Hrvatski identitet u promjeni? Relacijski identiteti 2 / Cifrić, Ivan ; Trako Poljak, Tijana ; Klasnić, Ksenija (ur.).
Zagreb: Hrvatsko sociološko društvo ; Zavod za sociologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2013. str. 177-202
Karajić, N. (2013) Hrvatski sustav visokog obrazovanja - između humanizacije i marketizacije znanja. U: Cifrić, I., Trako Poljak, T. & Klasnić, K. (ur.) Hrvatski identitet u promjeni? Relacijski identiteti 2. Zagreb, Hrvatsko sociološko društvo ; Zavod za sociologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, str. 177-202.
@inbook{inbook, author = {Karaji\'{c}, Nenad}, year = {2013}, pages = {177-202}, keywords = {visoko obrazovanje, svrha obrazovanja, obrazovni koncepti, humanizacija obrazovanja, marketizacija obrazovanja, hrvatska javnost}, isbn = {978-953-6552-81-8}, title = {Hrvatski sustav visokog obrazovanja - izme\dju humanizacije i marketizacije znanja}, keyword = {visoko obrazovanje, svrha obrazovanja, obrazovni koncepti, humanizacija obrazovanja, marketizacija obrazovanja, hrvatska javnost}, publisher = {Hrvatsko sociolo\v{s}ko dru\v{s}tvo ; Zavod za sociologiju Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Karaji\'{c}, Nenad}, year = {2013}, pages = {177-202}, keywords = {higher education, purpose of education, educational concepts, humanization of education, marketization of education, Croatian population}, isbn = {978-953-6552-81-8}, title = {Croatian System of Higher Education - Between the Humanization and the Marketization of Knowledge}, keyword = {higher education, purpose of education, educational concepts, humanization of education, marketization of education, Croatian population}, publisher = {Hrvatsko sociolo\v{s}ko dru\v{s}tvo ; Zavod za sociologiju Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font