Pregled bibliografske jedinice broj: 921856
Hrvatski sustav visokog obrazovanja - između humanizacije i marketizacije znanja
Hrvatski sustav visokog obrazovanja - između humanizacije i marketizacije znanja // Hrvatski identitet u promjeni? Relacijski identiteti 2 / Cifrić, Ivan ; Trako Poljak, Tijana ; Klasnić, Ksenija (ur.).
Zagreb: Hrvatsko sociološko društvo ; Zavod za sociologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2013. str. 177-202
CROSBI ID: 921856 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Hrvatski sustav visokog obrazovanja - između humanizacije i marketizacije znanja
(Croatian System of Higher Education - Between the Humanization and the Marketization of Knowledge)
Autori
Karajić, Nenad
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Hrvatski identitet u promjeni? Relacijski identiteti 2
Urednik/ci
Cifrić, Ivan ; Trako Poljak, Tijana ; Klasnić, Ksenija
Izdavač
Hrvatsko sociološko društvo ; Zavod za sociologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2013
Raspon stranica
177-202
ISBN
978-953-6552-81-8
Ključne riječi
visoko obrazovanje ; svrha obrazovanja ; obrazovni koncepti ; humanizacija obrazovanja ; marketizacija obrazovanja ; hrvatska javnost
(higher education ; purpose of education ; educational concepts ; humanization of education ; marketization of education ; Croatian population)
Sažetak
Budući da ne postoji univerzalno određenje znanja i obrazovne ideje, već je ono povijesno, socijalno i kulturno kontekstualizirano, zanimalo nas je mišljenje hrvatske javnosti o ovoj problematici. U tu svrhu, u radu izlažemo i interpretiramo rezultate istraživanja provedenog u prosincu 2010. godine metodom ankete na reprezentativnom uzorku (N=1008) građana Hrvatske. Osnovni cilj rada jest empirijski utvrditi latentne dimenzije i strukturu iskazanih mišljenja hrvatske javnosti o različitim obrazovnim konceptima (liberalni, konzervativni, kapitalistički, pluralistički), sukladno polaznom modelu. Pokazalo se da je prostor obrazovnih koncepata mjeren primijenjenim instrumentom obilježen dvjema dubinskim dimenzijama: svrhovitošću obrazovanja kao intelektualnog i duhovnog razvitka dostupnog širim slojevima društva te, s druge strane, svrhovitošću obrazovanja kao tržišnog proizvoda okrenutog osiguranju visokih materijalnih prihoda i zaradi.
Izvorni jezik
Hrvatski