Pregled bibliografske jedinice broj: 921854
Vlakom prema jugu: razlikuje li se pogled na svrhu visokog obrazovanja studenata zagrebačkog i mostarskog sveučilišta?
Vlakom prema jugu: razlikuje li se pogled na svrhu visokog obrazovanja studenata zagrebačkog i mostarskog sveučilišta? // 3. međunarodna znanstvena konferencija „Pedagogija, obrazovanje i nastava"
Mostar, Bosna i Hercegovina, 2016. str. 1-14 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 921854 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vlakom prema jugu: razlikuje li se pogled na svrhu visokog obrazovanja studenata zagrebačkog i mostarskog sveučilišta?
(By train to the South: do the opinions on the purpose of higher education differ between students of Zagreb and Mostar University?)
Autori
Šaravanja, Marija ; Karajić, Nenad
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Skup
3. međunarodna znanstvena konferencija „Pedagogija, obrazovanje i nastava"
Mjesto i datum
Mostar, Bosna i Hercegovina, 21.10.2016. - 22.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
neohumanizam, neoliberalizam, svrha obrazovanja, visoko obrazovanje
(higher education, neoliberalism, neohumanism, purpose of education)
Sažetak
Na području Hrvatske i Bosne i Hercegovine nije rađeno mnogo istraživanja koja se bave propitivanjem komu, odnosno čemu služi visoko obrazovanje te koja bi trebala biti temeljna svrha visokog obrazovanja. Glavni cilj istraživanja bio je ispitati što bi, po mišljenju studenata, trebala biti temeljna svrha i uloga visokog obrazovanja u društvu te primijećuju li razlike između pojedinih pristupa pri određivanju misije i svrhe visokog obrazovanja. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku studenata nastavničkih studija Sveučilišta u Zagrebu (N=136) i Sveučilišta u Mostaru (N=149). Ukupno je ispitano 284 studenta. Rezultati su pokazali da su studenti skloniji humanističkoj koncepciji visokog obrazovanja. Međutim, kad su u pitanju širi koncepti i pristupi visokog obrazovanja, studenti smatraju da bi visoko obrazovanje trebalo služiti osobnoj izgradnji, gospodarskom rastu, lokalnoj i međunarodnoj zajednici, kao i društvenoj pravdi. Iz rezultata je vidljivo da studenti ili još nisu posve upućeni u postojanje različitih obrazovnih koncepata ili smatraju da bi temeljna svrha sveučilišta trebala biti višestruka i polivalentna, kako bi primjereno odgovorila na brojne izazove i promjene u društvu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija