Pregled bibliografske jedinice broj: 921539
Izbjeglice kao posebna kategorija učenika inog jezika
Izbjeglice kao posebna kategorija učenika inog jezika // Strani jezici, 45 (2017), 3/4; 245-261 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 921539 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izbjeglice kao posebna kategorija učenika inog
jezika
(Refugees as a special group of foreign language
learners)
Autori
Đurđević, Ranka ; Podboj, Martina
Izvornik
Strani jezici (0351-0840) 45
(2017), 3/4;
245-261
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
izbjeglice, poučavanje ranjivih skupina učenika, hrvatski kao ini jezik
(refugees, teaching vulnerable groups, Croatian as foreign language)
Sažetak
U jeku intenzivnih izbjegličkih kretanja Hrvatska se nedavno našla u dosad nepoznatoj poziciji tranzitne, ali i prihvatne zemlje izbjeglica. Tako se suočila s institucionalnim problemima njihova prihvata, a jedan od njih je i organiziranje i provođenje zakonom zajamčenih tečajeva hrvatskog jezika. Ovaj rad tematizira poučavanje izbjeglica kao posebno ranjive skupine učenika inog jezika, povezujući dvije međusobno nedjeljive dimenzije ove problematike – institucionalnu i primijenjenolingvističku. Navode se problemi i izazovi s kojima se u procesu poučavanja inog jezika susreću učenici izbjeglice i njihovi poučavatelji te neka moguća rješenja. Opisan je i kontekst aktualne izbjegličke problematike, čije je razumijevanje presudno za razvoj nastavnih programa i materijala te rad s ovom skupinom učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb