Pregled bibliografske jedinice broj: 920037
Kontrastivni pristup obradi egzistencijlnih rečenica u nastavi inojezičnoga hrvatskog
Kontrastivni pristup obradi egzistencijlnih rečenica u nastavi inojezičnoga hrvatskog // Jezik, 64 (2017), 5; 161-177 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 920037 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kontrastivni pristup obradi egzistencijlnih rečenica u nastavi inojezičnoga hrvatskog
(Contrastive Approach to Teaching Existential Sentences in Croatian as a Second Language)
Autori
Bašić, Marijana
Izvornik
Jezik (0021-6925) 64
(2017), 5;
161-177
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
egzistencijalne rečenice, inojezični hrvatski, kontrastivni pristup, negativan prijenos
(contrastive approach, existential sentences, Croatian as a second language, negative transfer)
Sažetak
U radu se govori o kontrastivnome pristupu u nastavi inojezičnoga hrvatskoga na primjeru obrade neraščlanjenih egzistencijalnih rečenica u kojima se rabe glagoli imati, nemati i biti. Daje se kratak pregled istraživanja prijenosnih odstupanja iz njemačkoga jezika pri ovladavanju inojezičnim hrvatskim, a potom se detaljnije raščlanjuju i uspoređuju egzistencijalne rečenice u tim jezicima. Slijedi prikaz obrade egzistencijalnih rečenica s obzirom na dob učenika odnosno razinu poznavanja hrvatskoga jezika. Prvu skupinu čine nasljedni govornici hrvatskoga jezika u državama njemačkoga govornog područja uključeni u program hrvatske nastave u inozemstvu, a drugu odrasli učenici uključeni u različite programe učenja inojezičnoga hrvatskog u Republici Hrvatskoj. Budući da je riječ o složenim morfosintaktičkim strukturama koje se u cijelosti ne mogu obraditi u okviru jedne nastavne jedinice, daje se prijedlog obrade u okviru triju različitih razina ovladavanja inojezičnim hrvatskim obiju dobnih skupina s ciljem sprječavanja ili barem ublažavanja negativnoga prijenosa iz materinskoga ili prvoga jezičnog sustava (J1) u ciljni jezik. Pri tome se vodi računa ne samo o načelu primjerenosti dobi odnosno obrazovnoj razini učenika već i o načelima postupnosti i sustavnosti pa se na nižim razinama predlaže implicitno poučavanje egzistencijalnih rečenica, a na višim eksplicitno.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija