Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 920037

Kontrastivni pristup obradi egzistencijlnih rečenica u nastavi inojezičnoga hrvatskog


Bašić, Marijana
Kontrastivni pristup obradi egzistencijlnih rečenica u nastavi inojezičnoga hrvatskog // Jezik, 64 (2017), 5; 161-177 (recenziran, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 920037 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kontrastivni pristup obradi egzistencijlnih rečenica u nastavi inojezičnoga hrvatskog
(Contrastive Approach to Teaching Existential Sentences in Croatian as a Second Language)

Autori
Bašić, Marijana

Izvornik
Jezik (0021-6925) 64 (2017), 5; 161-177

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
egzistencijalne rečenice, inojezični hrvatski, kontrastivni pristup, negativan prijenos
(contrastive approach, existential sentences, Croatian as a second language, negative transfer)

Sažetak
U radu se govori o kontrastivnome pristupu u nastavi inojezičnoga hrvatskoga na primjeru obrade neraščlanjenih egzistencijalnih rečenica u kojima se rabe glagoli imati, nemati i biti. Daje se kratak pregled istraživanja prijenosnih odstupanja iz njemačkoga jezika pri ovladavanju inojezičnim hrvatskim, a potom se detaljnije raščlanjuju i uspoređuju egzistencijalne rečenice u tim jezicima. Slijedi prikaz obrade egzistencijalnih rečenica s obzirom na dob učenika odnosno razinu poznavanja hrvatskoga jezika. Prvu skupinu čine nasljedni govornici hrvatskoga jezika u državama njemačkoga govornog područja uključeni u program hrvatske nastave u inozemstvu, a drugu odrasli učenici uključeni u različite programe učenja inojezičnoga hrvatskog u Republici Hrvatskoj. Budući da je riječ o složenim morfosintaktičkim strukturama koje se u cijelosti ne mogu obraditi u okviru jedne nastavne jedinice, daje se prijedlog obrade u okviru triju različitih razina ovladavanja inojezičnim hrvatskim obiju dobnih skupina s ciljem sprječavanja ili barem ublažavanja negativnoga prijenosa iz materinskoga ili prvoga jezičnog sustava (J1) u ciljni jezik. Pri tome se vodi računa ne samo o načelu primjerenosti dobi odnosno obrazovnoj razini učenika već i o načelima postupnosti i sustavnosti pa se na nižim razinama predlaže implicitno poučavanje egzistencijalnih rečenica, a na višim eksplicitno.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Marijana Bašić (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Bašić, Marijana
Kontrastivni pristup obradi egzistencijlnih rečenica u nastavi inojezičnoga hrvatskog // Jezik, 64 (2017), 5; 161-177 (recenziran, članak, znanstveni)
Bašić, M. (2017) Kontrastivni pristup obradi egzistencijlnih rečenica u nastavi inojezičnoga hrvatskog. Jezik, 64 (5), 161-177.
@article{article, author = {Ba\v{s}i\'{c}, Marijana}, year = {2017}, pages = {161-177}, keywords = {egzistencijalne re\v{c}enice, inojezi\v{c}ni hrvatski, kontrastivni pristup, negativan prijenos}, journal = {Jezik}, volume = {64}, number = {5}, issn = {0021-6925}, title = {Kontrastivni pristup obradi egzistencijlnih re\v{c}enica u nastavi inojezi\v{c}noga hrvatskog}, keyword = {egzistencijalne re\v{c}enice, inojezi\v{c}ni hrvatski, kontrastivni pristup, negativan prijenos} }
@article{article, author = {Ba\v{s}i\'{c}, Marijana}, year = {2017}, pages = {161-177}, keywords = {contrastive approach, existential sentences, Croatian as a second language, negative transfer}, journal = {Jezik}, volume = {64}, number = {5}, issn = {0021-6925}, title = {Contrastive Approach to Teaching Existential Sentences in Croatian as a Second Language}, keyword = {contrastive approach, existential sentences, Croatian as a second language, negative transfer} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font