Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 919843

Utjecaj slušanja glazbe na pozitivan i negativan afekt kod studentica različite emocionalne inteligencije


Ćosić, Žana
Utjecaj slušanja glazbe na pozitivan i negativan afekt kod studentica različite emocionalne inteligencije, 2017., diplomski rad, preddiplomski, Odjel za psihologiju, Zadar


CROSBI ID: 919843 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj slušanja glazbe na pozitivan i negativan afekt kod studentica različite emocionalne inteligencije
(The effect of listening to music on positive and negative affect in students with different emotional intelligence)

Autori
Ćosić, Žana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Odjel za psihologiju

Mjesto
Zadar

Datum
28.09

Godina
2017

Stranica
37

Mentor
Šimunić, Ana

Ključne riječi
glazba ; pozitivan afekt ; negativan afekt ; emocionalna inteligencija
(music ; positive affect ; negative affect ; emotional intelligence)

Sažetak
S obzirom da je odnos glazbe, pozitivnog i negativnog afekta i emocionalne inteligencije nedovoljno istražen, cilj ovog istraživanja bio je ispitati utjecaj slušanja glazbe na pozitivan i negativan afekt kod osoba s višom i nižom emocionalnom inteligencijom. Istraživanje je provedeno u prostorijama Sveučilišta u Zadru kroz tri mjerenja u periodu od dva tjedna. Uzorak se sastojao od ukupno 40 studentica psihologije u dobnom rasponu od 18 do 26 godina. Emocionalna inteligencija ispitana je tijekom prvog mjerenja preko Upitnika emocionalne kompetentnosti (UEK-45, Takšić, 2002). Pozitivan i negativan afekt mjerio se kroz tri mjerenja u razmacima od tjedan dana, i to prije i poslije slušanja glazbe. Za ispitivanje pozitivnog i negativnog afekta korišten je PANAS (Positive and Negative Affect Schedule ; Watson i sur., 1988, Fuček, 2007). Glazba koju su ispitanice slušale tijekom ispitivanja sastojala se od isječaka pjesama 22 različita žanra, a cijeli eksperiment je bio postavljen unutar E-prime v2.0 programa (Schneider, Eschman i Zuccolotto, 2002). Rezultati istraživanja sugeriraju kako je slušanje glazbe kod sudionica više emocionalne inteligencije značajno utjecalo na smanjivanje negativnog afekta, dok na pozitivan afekt nije imalo značajan utjecaj. Kod sudionica niže emocionalne inteligencije slušanje glazbe značajno je utjecalo na povećanje pozitivnog i smanjenje negativnog afekta samo na prvom mjerenju, dok druga dva mjerenja slušanje glazbe nije značajno utjecalo na pozitivan i negativan afekt. Pozitivan afekt smanjivao se kroz mjerenja i kod sudionika više i kod sudionika niže emocionalne inteligencije tj. i pozitivan i negativan afekt najviše je bio izražen na prvom mjerenju, a najmanje na trećem mjerenju, dok se negativan afekt smanjivao samo kod sudionica niže emocionalne inteligencije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Ana Šimunić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ćosić, Žana
Utjecaj slušanja glazbe na pozitivan i negativan afekt kod studentica različite emocionalne inteligencije, 2017., diplomski rad, preddiplomski, Odjel za psihologiju, Zadar
Ćosić, Ž. (2017) 'Utjecaj slušanja glazbe na pozitivan i negativan afekt kod studentica različite emocionalne inteligencije', diplomski rad, preddiplomski, Odjel za psihologiju, Zadar.
@phdthesis{phdthesis, author = {\'{C}osi\'{c}, \v{Z}ana}, year = {2017}, pages = {37}, keywords = {glazba, pozitivan afekt, negativan afekt, emocionalna inteligencija}, title = {Utjecaj slu\v{s}anja glazbe na pozitivan i negativan afekt kod studentica razli\v{c}ite emocionalne inteligencije}, keyword = {glazba, pozitivan afekt, negativan afekt, emocionalna inteligencija}, publisherplace = {Zadar} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\'{C}osi\'{c}, \v{Z}ana}, year = {2017}, pages = {37}, keywords = {music, positive affect, negative affect, emotional intelligence}, title = {The effect of listening to music on positive and negative affect in students with different emotional intelligence}, keyword = {music, positive affect, negative affect, emotional intelligence}, publisherplace = {Zadar} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font