Pregled bibliografske jedinice broj: 918713
The concept of corporate social responsibility
The concept of corporate social responsibility // Corporate Governance and Public Policy – Path to Sustainable Future
Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, 2012. str. 962-981 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 918713 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
The concept of corporate social responsibility
Autori
Vujić, Vidoje ; Ivaniš, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Corporate Governance and Public Policy – Path to Sustainable Future
/ - Zagreb : Sveučilište u Zagrebu, 2012, 962-981
ISBN
978-9536025-57-2
Skup
6 th International conference An Entreprise Odyssey: Corporate Governance and Public Policy – Path to Sustainable Future
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13.06.2012. - 16.06.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
entrepreneurship, social responsibility, ethics
Sažetak
Društveno odgovorno poslovanje čini elementarnu vrijednost uspješnog poslovanja te predstavlja šansu poduzeća da postanu dio globalnog tržišta. predstavlja koncept koji u svojoj osnovi integrira brigu poduzeća za okoliš i društvo, stoga i sve poslovne aktivnosti trebaju biti poduzete u interakciji sa svim zainteresiranim stranama, kako bi se mininmizirale eventualne nepovoljne posljedice odluka menadžmenta ili utjecaji donošenja krive poslovne odluke s negativnim učinkom na pojedince, poduzeće i društvo u cjelini. Društveno-odgovorno poduzeće nastoji uspostaviti ravnotežu interesa poduzeća s jedne strane te interesa društva s druge strane vodeći se temeljnim etičkim principima te poduzimjući samo one poslovne aktivnosti koje će zaštititi i poboljšati društvo izlazeći tako iz okvira prostog služenja samo direktim ekonomskim interesima koji u svojoj konačnici za zadatak imaju ostavriti samo jedan cilj, a to je ostvariti profit pod svaku cijenu. Cilj ovoga rada je istaknuti da koncept društveno odgovornog poslovanja predstavlja elementarnu vrijednost uspješnog poslovanja. Svrha rada je istražiti ulogu i značaj društveno odgovornog poslovanja analizom ključnih dokumenata osnaživanja takva poslovanja u Republici Hrvatskoj i svijetu.
Izvorni jezik
Engleski
Napomena
Znanstveni doprinos rada ogleda se u prikazivanju povoljnih poslovnih ishoda i koristi poduzeća koja prihvaćaju i provode u praksi, koncept (politiku) društveno odgovornog poslovanja u funkciji poslovne uspješnosti kao i raznih koristi koje će pored samog poduzeća ostvariti i društvo u cjelini. Koristi koje ima poduzeće su sljedeće: poboljšanje financijskih rezultata, snižavanje operativnih troškova, povećanje imidža (ugleda) poduzeća, povećanje prodaje, veća lojalnost kupaca, povećanje kvalitete procesa rada i produktivnosti, povećanje sigurnosti proizvoda i usluga, veći pristup kapitalu i tržišnim nišama, privlačenje najboljih kadrova, poticanje inventivnosti i inovativnosti. Koristi koje ima društvo: viši stupanj informiranosti, indirektna involviranost u poslovne odluke, kvalitetan i siguran proizvod, sudjelovanje djelatnika u društvenim projektima, sudjelovanje poduzeća u programima obrazovanja, sudjelovanje poduzeća u procesu zapošljavanja, donacije i dobrovoljni prilozi društvenim projektima, razvijanje civilnog društva, demokracija. Koristi koje ima okoliš: pažljivije (racionalno) korištenje prirodnih resursa i neobnovljivih izvora energije, veće korištenje obnovljivih izvora energije, recikliranje materijala, integracija procesa upravljanja okolišem s poslovnim planovima i očuvanje ekosustava. Rad je razvrstan u skupinu a1 – sukladno Pravilniku o uvjetima za izbor u znanstvena zvanja (Narodne novine br. 84/05., 100/06., 138/06., 120/07., 71/10., 116/10., 38/11.), članak 1., Odjeljak 5. Društvene znanosti, stavak 2., točka b (časopis ili publikacija zastupljena je u jednoj od baza podataka koje svake godine na prijedlog Područnog vijeća za društvene znanosti potvrđuje Nacionalno vijeće za znanost).