Pregled bibliografske jedinice broj: 91829
Mogu li elektronički izvori informacija zamijeniti knjižnice i knjižničare
Mogu li elektronički izvori informacija zamijeniti knjižnice i knjižničare // Zbornik radova 9. Proljetne škole školskih knjižničara Republike Hrvatske / Šeta, Višnja (ur.).
Rijeka: Ministarstvo prosvjete, kulture i športa; Prva sušačka hrvatska, 1998. str. 83-89 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 91829 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogu li elektronički izvori informacija zamijeniti knjižnice i knjižničare
(Can electronic information resources replace libraries and librarians?)
Autori
Vrana, Radovan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 9. Proljetne škole školskih knjižničara Republike Hrvatske
/ Šeta, Višnja - Rijeka : Ministarstvo prosvjete, kulture i športa; Prva sušačka hrvatska, 1998, 83-89
Skup
9. Proljetna škola školskih knjižničara Republike Hrvatske
Mjesto i datum
Crikvenica, Hrvatska, 05.1997
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
paradigma knjižnica; informacijski izvori; permanentno obrazovanje; informacijska tehnologija; internet
(library paradigm; information resources; continuing educatio; information technology; internet)
Sažetak
U vrijeme kada se među knjižničarima sve češće javlja bojazan da će njihova struka izgubiti na važnosti zbog brzog širenja i sve veće upotrebe elektroničkih izvora informacija postavlja se pitanje jesi li knjižnice kakve smo do sada poznavali doista na prekretnici i kojim je smjerom potrebno krenuti kako bi i dalje ostale središnjim izvorom znanja. Zbog sve veće zastupljenosti elektroničkih izvora informacija poput CD ROM-ova i Interneta koji pretendiraju dobrim dijelom zamijeniti i nadomjestiti knjižnice, potrebno je ponovo sagledati ulogu knjižnica u društvu i nekim njegovim institucijama poput škola zbog toga što je uloga knjižnice u školi posebno važna jer se u njoj ostvaruje prvi kontakt mladih naraštaja s knjižnicom općenito i knjižničarom kao osobom koja organizira informacije i iz njih izvlači smisao - znanje. Kako na tom polju školske knjižnice danas imaju jaku konkurenciju u spomenutim elektroničkim izvorima informacija, potrebno je reafirmirati knjižnicu kao primarno središte informacija i knjižničara kao glavnog organizatora znanja, a elektroničke izvore kao nadopunu postojećim sadržajima knjižnice.U vrijeme kada se među knjižničarima sve češće javlja bojazan da će njihova struka izgubiti na važnosti zbog brzog širenja i sve veće upotrebe elektroničkih izvora informacija postavlja se pitanje jesi li knjižnice kakve smo do sada poznavali doista na prekretnici i kojim je smjerom potrebno krenuti kako bi i dalje ostale središnjim izvorom znanja. Zbog sve veće zastupljenosti elektroničkih izvora informacija poput CD ROM-ova i Interneta koji pretendiraju dobrim dijelom zamijeniti i nadomjestiti knjižnice, potrebno je ponovo sagledati ulogu knjižnica u društvu i nekim njegovim institucijama poput škola zbog toga što je uloga knjižnice u školi posebno važna jer se u njoj ostvaruje prvi kontakt mladih naraštaja s knjižnicom općenito i knjižničarom kao osobom koja organizira informacije i iz njih izvlači smisao - znanje. Kako na tom polju školske knjižnice danas imaju jaku konkurenciju u spomenutim elektroničkim izvorima informacija, potrebno je reafirmirati knjižnicu kao primarno središte informacija i knjižničara kao glavnog organizatora znanja, a elektroničke izvore kao nadopunu postojećim sadržajima knjižnice.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti