Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 918253

Uloga odgajatelja i roditelja u razvoju psihološke otpornosti na stres kod djece predškolske dobi


Cepanec, Kristina
Uloga odgajatelja i roditelja u razvoju psihološke otpornosti na stres kod djece predškolske dobi, 2016., diplomski rad, preddiplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 918253 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga odgajatelja i roditelja u razvoju psihološke otpornosti na stres kod djece predškolske dobi
(Role of Educators and Parents in Developing Psychological Resistance to Stress in Preschool Children)

Autori
Cepanec, Kristina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
14.09

Godina
2016

Stranica
59

Mentor
Miljević-Riđički, Renata

Neposredni voditelj
Pahić, Tea

Ključne riječi
otpornost, stres, odgajatelji i roditelji, zaštitni i rizični čimbenici, djeca predškolske dobi
(resilience, stress, educators and parents, protective and risk factors, pre-school children)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja je utvrditi roditeljsku i odgajateljsku percepciju čimbenika izgradnje otpornosti na stres kod djece ranog djetinjstva, dok je njegov problem ispitati roditeljsku i odgajateljsku percepciju čimbenika izgradnje otpornosti na stres kod djece od ranog djetinjstva. Napravljene su dvije ankete. U istraživanju je sudjelovalo 67 odgajatelja i 33 roditelja djece od 6. do 7. godine života. Uzorak roditelja obuhvaćao je roditelje s područja Varaždinske županije, a uzorak odgajatelja činili su odgajatelji iz raznih dijelova Hrvatske (popunjavanjem on - line ankete). Rezultati ovog istraživanja pokazuju kako odgajatelji generalno jesu svjesni pojedinih sastavnica otpornosti, no ne u mjeri koja je potrebna da maksimalno razvijaju i potiču otpornost i njezine osnovne komponente, kao što su uspostavljanje i održavanje zdravih odnosa te jačanje osobnih snaga, a posebno pozitivno i optimistično razmišljanje. Rezultatima je također pokazano kako odgajatelji u velikoj mjeri smatraju da se svaka situacija ne može sagledati s pozitivne strane, a još uvijek postoji velik broj onih koji smatraju da je samopouzdanje urođeno i da ga je teško steći, stoga su to njihove slabe točke. Rezultatima je utvrđeno da roditelji malo pažnje pridaju komunikacijskim kompetencijama. Isto tako, neki ispitanici navode da odgajatelj njihovom djetetu ne predstavlja dovoljno dobar komunikacijski model. Iako većinom smatraju da mišljenje djece nije mnogo manje važnije od mišljenja odraslih, ipak velika većina roditelja smatra da dijete mora biti poslušno i podređeno odraslima, što se podudara i sa ostalim istraživanjima baziranim na roditeljskim očekivanjima od djeteta. Djetetu dopuštaju autonomiju u svakodnevnim sitnicama (npr. što obući u vrtić), no kada se radi o većim situacijama, kao što je npr. selidba, dijete ne pitaju za mišljenje. Rezultati također pokazuju kako je velik broj djece ispitanih roditelja doživjelo neki od oblika većih stresova (smrt, bolest, vršnjačko zlostavljanje). Najveći nedostatak istraživanja je mali uzorak odgajatelja i roditelja, te pojedini dijelovi ankete koji bi se za sljedeća istraživanja trebali dodatno usavršiti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tea Pahić (mentor)

Avatar Url Renata Miljević-Riđički (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Cepanec, Kristina
Uloga odgajatelja i roditelja u razvoju psihološke otpornosti na stres kod djece predškolske dobi, 2016., diplomski rad, preddiplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
Cepanec, K. (2016) 'Uloga odgajatelja i roditelja u razvoju psihološke otpornosti na stres kod djece predškolske dobi', diplomski rad, preddiplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Cepanec, Kristina}, year = {2016}, pages = {59}, keywords = {otpornost, stres, odgajatelji i roditelji, za\v{s}titni i rizi\v{c}ni \v{c}imbenici, djeca pred\v{s}kolske dobi}, title = {Uloga odgajatelja i roditelja u razvoju psiholo\v{s}ke otpornosti na stres kod djece pred\v{s}kolske dobi}, keyword = {otpornost, stres, odgajatelji i roditelji, za\v{s}titni i rizi\v{c}ni \v{c}imbenici, djeca pred\v{s}kolske dobi}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Cepanec, Kristina}, year = {2016}, pages = {59}, keywords = {resilience, stress, educators and parents, protective and risk factors, pre-school children}, title = {Role of Educators and Parents in Developing Psychological Resistance to Stress in Preschool Children}, keyword = {resilience, stress, educators and parents, protective and risk factors, pre-school children}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font