Pregled bibliografske jedinice broj: 918241
Uloga okoline u nastanku i prevenciji nepoželjnog ponašanja u djece
Uloga okoline u nastanku i prevenciji nepoželjnog ponašanja u djece, 2017., diplomski rad, preddiplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 918241 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga okoline u nastanku i prevenciji nepoželjnog ponašanja u djece
(The role of the environment in the emergence and prevention of undesirable behavior in children)
Autori
Brozd, Vlatka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
01.09
Godina
2017
Stranica
43
Mentor
Pahić, Tea
Ključne riječi
nepoželjno ponašanje, oblici nepoželjnog ponašanja, metoda i program za discipliniranje nepoželjnog ponašanja
(unwanted behavior, forms of undesirable behavior, methods and programs for disciplining unwanted behavior)
Sažetak
S obzirom na sve veću pojavnost problema u ponašanju djece rane i predškolske dobi među kojima se značajno ističe problem nepoželjnog ponašanja, na odgojiteljima je važan zadatak i izazov da preuzmu ulogu u nastanku i prevenciji istoga. Stoga odgojitelji nastoje u svojem radu otkriti uzrok pojavnosti, njegovo napredovanje, vremensko trajanje te mjere i metode discipliniranja nepoželjnog ponašanja kod djece rane i predškolske dobi.Nepoželjni oblici ponašanja postavljaju prepreku psihofizičkom razvoju djeteta koje ih pokazuje, ali i ostaloj djeci u odgojnim skupinama. Nepoželjna ponašanja su svađe između djece, galama, psovanje, vrijeđanje, provokacije, udarci, ugrizi, štipanje, pljuvanje, povlačenje za kosu, otimanje i uništavanje igračaka, ismijavanje, zadirkivanje, ometajuće ponašanje za stolom i tijekom aktivnosti i nedopuštanje igre s drugom djecom u skupini. Ova ponašanja mogu biti izazvana od strane djece, od strane odgojitelja, zatim situacije u kojoj se dijete nalazi, a ona mu ne odgovara, mogu koristiti kao svojevrsna obrana od mogućeg napada drugog djeteta ili obrana od izvršavanja kazne za takvo ponašanje. Nepoželjno ponašanje traje kratko, ostavlja dojam nepromišljene reakcije i postupka, a njegove posljedice kod drugog djeteta mogu izazvati bol i negodovanje, a kod odgojitelja primjerenu reakciju na njegovo sprječavanje. Nepoželjno ponašanje kod djece rane i predškolske najviše ovisi o okolini u kojoj dijete odrasta. Okolina je za dijete važan model učenja poželjnog ponašanja.Da bi okolina bila djetetu model za učenje poželjnog ponašanja, važno je da ona bude poticajna. Poticajnu okolinu čine: roditelji, odgojitelji, učitelji i djeca. Stvoriti odnosno oblikovati takvu poticajnu okolinu koja će suzbiti nepoželjno ponašanje, može se upravo onime što se ističe u ovome radu, a to su: pravilan roditeljski odgojni stil, pravilna tehnika, metoda i program za discipliniranje nepoželjnog ponašanja, kvalitetna suradnja na razinama roditelj-dijete, odgojitelj-dijete, učitelj- dijete i dijete-dijete.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija