Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 918215

Strahovi, fobije i anksioznost kod djece predškolske dobi


Canjuga, Lea
Strahovi, fobije i anksioznost kod djece predškolske dobi, 2017., diplomski rad, preddiplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 918215 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Strahovi, fobije i anksioznost kod djece predškolske dobi
(Fears, phobias and anxiety in preschool children)

Autori
Canjuga, Lea

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
01.09

Godina
2017

Stranica
32

Mentor
Pahić, Tea

Ključne riječi
strahovi, fobije, anksioznost, metode liječenja i uloga odgajatelja u smanjivanju strahova
(fears, phobias, anxiety, methods of treatments and the role of preschool teacher in reduction of fears)

Sažetak
Emocije utječu na osjećaje, razmišljanje, djelovanje, pojavljuju se kao reakcije na važne događaje. Kada su aktivirane, emocije stvaraju osjećaje i motivacijska stanja te se javno izražavaju. Jedna od temeljnih emocija je strah. Strahovi su sastavni dio razvoja svakog djeteta, a oni strahovi koji se javljaju kao dio normalnog razvoja ili kao reakcija na neku prijeteću situaciju imaju adaptivnu ulogu. Strah osobu upozorava na opasnost, dovodi ju u stanje povećane budnosti i priprema ju na suočavanje s prijetećom situacijom. Djeca rano pokazuju strah od gubitka, napuštenosti, odvajanja i nepoznatih osoba što se ujedno smatra i najčešćim vrstama straha. Djeca dugo trebaju bezuvjetnu pažnju odraslih i ljubav stoga se uz navedene strahove često boje da će prestati biti voljena. Najčešći dječji strahovi u dječjem vrtiću su: strah od mraka, gubitka i razdvajanja, bolesti i nesreća, rastave roditelja, nasilja, životinja, liječnika, imaginarnih bića te umišljeni strahovi i panika. Fobije se javljaju kod 2, 4% djece i upornije su od strahova, a većina ih se povuče tijekom dvije do tri godine uz liječenje ili bez, no psihoterapija ubrzava njihov oporavak. Ne može se točno procijeniti i unaprijed znati koja će djeca pobijediti svoje fobije. Postoje 4 podtipa specifičnih fobija: 1) fobije od životinja, 2) fobije od prirodnog okoliša, odnosno visine, vode, gromova, 3) fobije od krvi, injekcije i ozljede, popraćene intenzivnim osjećajem nelagode i slabosti, 4) situacijske fobije, obuhvaćaju javni prijevoz, tunele, mostove, liftove, letenje, vožnju i sl. Osoba koja pati od anksioznosti se susreće sa simptomima koji su joj neprihvatljivi i strani. Anksiozni poremećaji su među najčešćim poremećajima dječje i adolescentske dobi, a često se pojavljuju u određenim obiteljima. Anksioznost se definira pomoću tri komponente: ponašajne, subjektivne i fiziološke.Za djecu vrtićke dob su specifične dvije kategorije anksioznih poremećaja: anksiozni poremećaj zbog separacije i poremećaj s pretjeranom anksioznošću.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tea Pahić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Canjuga, Lea
Strahovi, fobije i anksioznost kod djece predškolske dobi, 2017., diplomski rad, preddiplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
Canjuga, L. (2017) 'Strahovi, fobije i anksioznost kod djece predškolske dobi', diplomski rad, preddiplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Canjuga, Lea}, year = {2017}, pages = {32}, keywords = {strahovi, fobije, anksioznost, metode lije\v{c}enja i uloga odgajatelja u smanjivanju strahova}, title = {Strahovi, fobije i anksioznost kod djece pred\v{s}kolske dobi}, keyword = {strahovi, fobije, anksioznost, metode lije\v{c}enja i uloga odgajatelja u smanjivanju strahova}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Canjuga, Lea}, year = {2017}, pages = {32}, keywords = {fears, phobias, anxiety, methods of treatments and the role of preschool teacher in reduction of fears}, title = {Fears, phobias and anxiety in preschool children}, keyword = {fears, phobias, anxiety, methods of treatments and the role of preschool teacher in reduction of fears}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font