Pregled bibliografske jedinice broj: 918124
Stavovi učenika i studenata osječke regije prema rješavanju fizikalnih problema
Stavovi učenika i studenata osječke regije prema rješavanju fizikalnih problema // Suvremeni kurikul i nastava fizike / Aviani, Ivica (ur.).
Zagreb, 2017. str. 68-75 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 918124 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi učenika i studenata osječke regije prema rješavanju fizikalnih problema
(Attitudes of high school and university students in the Osijek region towards problem solving in Physics)
Autori
Baotić, Josip ; Mioković, Željka ; Švelec, Snježana ; Radolić, Vanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Suvremeni kurikul i nastava fizike
/ Aviani, Ivica - Zagreb, 2017, 68-75
ISBN
978-953-7178-19-2
Skup
XIII. Hrvatski simpozij o nastavi fizike
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 19.04.2017. - 21.04.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
AAPS anketa ; stavovi učenika i studenata ; rješavanje fizikalnih problema ; statistička analiza
(AAPS survey ; students´ attitudes ; problem solving in Physics ; statistical analysis)
Sažetak
Stavovi studenata i učenika o fizici i učenju fizike kao i pristup rješavanju fizikalnih problema istražuju se različitim anketama od kojih su najpoznatije CLASS (Colorado Learning Attitudes about Science Survey) i AAPS (Attitudes and Approaches to Problem Solving). Publicirani rezultati pokazuju da se stavovi studenata, osobito u prvim godinama studija, značajnije razlikuju od stavova stručnjaka. U osječkoj regiji AAPS anketom su ispitani učenici srednjih škola (343 učenika) kao i studenti tehničkih fakulteta i Odjela za fiziku Sveučilišta u Osijeku (541 student). Dobiveni podaci statistički su analizirani s obzirom na spol i program srednjoškolskog obrazovanja učenika i studenata. Pored toga, izjave u anketi raspodijeljene su u tri kategorije: Primjena konceptualnoga razumijevanja ; Strategije rješavanja zadataka ; Individualni pristup i odnos pri rješavanju zadataka (motivacija, upornost, samopouzdanje). Dobiveni stavovi ispitanika analizirani su unutar svake od predloženih kategorija. Rezultati statističke analize ne pokazuju značajnu razliku u stavovima učenika i studenata s obzirom na spol, dok razlika postoji kada se analiziraju stavovi prema vrsti srednjoškolskog obrazovanja kao i unutar pojedine kategorije. Prokomentirani su neki razlozi koji utječu na dobivene rezultate te predložena neka od mogućih rješenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike, računarstva i informacijskih tehnologija Osijek,
Sveučilište u Osijeku - Odjel za fiziku