Pregled bibliografske jedinice broj: 915396
Kompetencije za IPP – lekcije naučene u okviru projekta BESTSDI
Kompetencije za IPP – lekcije naučene u okviru projekta BESTSDI // 9. NIPP i INSPIRE dan u sklopu konferencije "Dani IPP-a 2017."
Zagreb, Hrvatska, 2017. (predavanje, recenziran, pp prezentacija, znanstveni)
CROSBI ID: 915396 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompetencije za IPP – lekcije naučene u okviru projekta BESTSDI
(Competences for SDI - lessons learned within the BESTSDI project)
Autori
Tutić, Dražen ; Poslončec-Petrić, Vesna ; Bačić, Željko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, znanstveni
Skup
9. NIPP i INSPIRE dan u sklopu konferencije "Dani IPP-a 2017."
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 01.12.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
infrastruktura prostornih podataka, studijski programi, cjeloživotno učenje, kompetencije, BESTSDI
(spatial data infrastructure, study programs, lifelong learning, competences, BESTSDI)
Sažetak
Projekt BESTSDI u okviru programa ERASMUS+ Ka2 ima za cilj izraditi sveučilišni kurikulum i program cjeloživotnog učenja iz područja infrastrukture prostornih podataka (IPP) za potrebe projektnih partnera (Hrvatska, Makedonija, Bosna i Hercegovina, Srbija, Crna Gora, Kosovo i Albanija). Obrazovni sadržaji trebaju zadovoljiti potrebe proizvođača i korisnika prostornih podataka. Među prvim aktivnostima projekta provedena je analiza postojećeg stanja (postojećih sadržaja u studijskim programima), te anketa među dionicima IPP-a o kompetencijama koje trebaju za uspješno sudjelovanje i daljnji razvoj IPP-a na nacionalnoj razini. Glavni zaključci doneseni na temelju ovih analiza i istraživanja upotrijebit će se za oblikovanje svrsishodnoga obrazovnog sadržaja s posebnim naglaskom na discipline koje spadaju u pretežno korisničku skupinu, tj. u disciplinama kao što su rudarstvo, geologija, građevinarstvo, računalne znanosti, poljoprivredna i prehrambena industrija, šumarstvo, geografija i sl. Analizom udjela tema i sadržaja o IPP-u u postojećim studijskim programima gore navedenih disciplina u partnerskim zemljama, došlo se do zaključka da su prostorni podaci tema koja je uključena u studijske programe, ali infrastruktura prostornih podataka često izostaje kao tema poučavanja i učenja. Zbog toga je potrebno identificirati i promovirati IPP unutar različitih struka uvođenjem sadržaja u studijske programe. Diplomska studijska razina je primjerenija sadržajima vezanima uz IPP, a naglasak treba staviti na prednosti i primjere dobre prakse u odgovarajućim disciplinama. Tehnologiju GIS-a treba staviti u širi kontekst donošenja odluka utemeljenih na prostornim podacima, pri čemu IPP ima ključnu ulogu u tom procesu. Analizom zahtjeva za kompetencijama među dionicima IPP-a (institucije javne uprave, obrazovne institucije i privatne tvrtke) dobiveni su ulazni podaci za izradu novih obrazovnih sadržaja. Osim kompetencija koje u užem smislu pripadaju IPP-u, u anketi su bile zastupljene i kompetencije koje se odnose na geoinformacijske znanosti i socijalne kompetencije. Rezultati upućuju da je najveća potreba za kompetencijama iz domene konceptualnih okvira prostornih podataka, kartografije i vizualizacije, te socijalne domene. Najmanje izražena je potreba za kompetencijama koje pripadaju analitičkim alatima, oblikovanju, modeliranju i upravljanju prostornim podacima. Kompetencije koje pripadaju IPP-u u užem smislu iskazane su sa srednjom važnosti, a odnose se na platforme i samu infrastrukturu prostornih podataka, te organizacijske i institucijske aspekte IPP-a. Utvrđeno je također da je poznavanje i razumijevanje aspekata IPP-a i INSPIRE-a dosta nisko, posebno na implementacijskoj razini , što u određenoj mjeri može objasniti i iskazanu potrebu za kompetencijama povezanima uz razvoj i primjenu IPP-a. Na taj način postavljen je izazov na nove obrazovne sadržaje koji trebaju stvoriti ljudske kapacitete za jačanje primjene IPP-a, ali i doprinijeti prevladavanju nedostataka koji se za sada odnose na kompetencije vezane uz geoinformacijske znanosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Projekti:
574150-EPP-1-2016-1-HR-EPPKA2-CBHE-JP
Ustanove:
Geodetski fakultet, Zagreb