Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 915290

Validacija Upitnika kognitivne rezerve (CRIq)


Ajduković, Kristina
Validacija Upitnika kognitivne rezerve (CRIq), 2017., diplomski rad, diplomski, Odsjek za psihologiju, Zagreb, Hrvatska


CROSBI ID: 915290 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Validacija Upitnika kognitivne rezerve (CRIq)
(Validation of Cognitive Reserve Questionnaire (CRIq))

Autori
Ajduković, Kristina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Odsjek za psihologiju

Mjesto
Zagreb, Hrvatska

Datum
13.12

Godina
2017

Stranica
43

Mentor
Vranić, Andrea

Ključne riječi
kognitivna rezerva, obrazovanje, zanimanje, svakodnevne aktivnosti
(cognitive reserve, education, occupation, everyday activities)

Sažetak
Kognitivna rezerva je noviji konstrukt u psihološkim istraživanjima, razvijen kao pokušaj objašnjavanja individualnih razlika u funkcioniranju uslijed jednakih neuralnih promjena potaknutih starenjem, demencijama ili drugim bolestima. Povećanju kognitivne rezerve doprinose sva kognitivno stimulirajuća iskustva čime ujedno omogućuju uspješnije suočavanje sa slabljenjem kognitivnih sposobnosti u starijoj dobi. Ovim istraživanjem se nastojalo provjeriti sukladnost nalaza o kognitivnoj rezervi s hipotezom o važnosti bavljenja kognitivno stimulirajućim aktivnostima tijekom života. U tu svrhu provedena je validacija prijevoda Upitnika kognitivne rezerve (CRIq) koji se sastoji od Indikatora obrazovanja, Indikatora zanimanja i Ljestvice slobodnih aktivnosti. U svrhu provjere konvergentne i diskriminativne valjanosti analizirane su povezanosti rezultata u CRIq i rezultata na Upitniku svakodnevnih aktivnosti (EAQ) te rezultata na dva subtesta kognitivnih sposobnosti iz M-serije (Test neuravnoteženih struktura i Test tumačenja poslovica). U istraživanju je sudjelovao 131 sudionik, u dobi od 61 do 89 godina, a rezultati su prikupljani metodom papir-olovka. Analiza rezultata pokazala je kako 76% sudionika posjeduje srednje visoke razine kognitivne rezerve, pri čemu muškarci postižu više rezultate, kako na ukupnom CRIq, tako i zasebno na indikatorima Obrazovanja i Zanimanja. Utvrđena je značajna negativna povezanost dobi kako s kognitivnom rezervom, tako i sa svakodnevnim aktivnostima i kognitivnim sposobnostima te su analizirane njihove parcijalne povezanosti. Rezultati na Upitniku kognitivne rezerve umjereno su povezani s rezultatima na Upitniku svakodnevnih aktivnosti te na Testu neuravnoteženih struktura, neovisno o dobi, što upućuje na zadovoljavajuću valjanost upitnika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Andrea Vranić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ajduković, Kristina
Validacija Upitnika kognitivne rezerve (CRIq), 2017., diplomski rad, diplomski, Odsjek za psihologiju, Zagreb, Hrvatska
Ajduković, K. (2017) 'Validacija Upitnika kognitivne rezerve (CRIq)', diplomski rad, diplomski, Odsjek za psihologiju, Zagreb, Hrvatska.
@phdthesis{phdthesis, author = {Ajdukovi\'{c}, Kristina}, year = {2017}, pages = {43}, keywords = {kognitivna rezerva, obrazovanje, zanimanje, svakodnevne aktivnosti}, title = {Validacija Upitnika kognitivne rezerve (CRIq)}, keyword = {kognitivna rezerva, obrazovanje, zanimanje, svakodnevne aktivnosti}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Ajdukovi\'{c}, Kristina}, year = {2017}, pages = {43}, keywords = {cognitive reserve, education, occupation, everyday activities}, title = {Validation of Cognitive Reserve Questionnaire (CRIq)}, keyword = {cognitive reserve, education, occupation, everyday activities}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font