Pregled bibliografske jedinice broj: 914677
Segmentacija tržišta odjeće na temelju afektivno- kognitivnih varijabli
Segmentacija tržišta odjeće na temelju afektivno- kognitivnih varijabli // Ekonomska istraživanja, 14 (2002), 1; 11-22 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 914677 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Segmentacija tržišta odjeće na temelju afektivno- kognitivnih varijabli
(Fashion market segmentation based on the affective and cognitive variables)
Autori
Mihić, Mirela
Izvornik
Ekonomska istraživanja (1331-677X) 14
(2002), 1;
11-22
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
segmentiranje tržišta, maloprodavači, prodajno osoblje, izgled prodavaonice, potrošači, klaster analiza, afektivno-kognitivne varijable, ponašajuće varijable
(market segmentation, retailers, sales staff, store design, customers, cluster analysis, affective and cognitive variables, behavioural variables)
Sažetak
Rad obuhvaća teorijski i istraživački dio. U teorijskom dijelu navedene su osnove segmentacije tržišta, dok se u praktičnom izlažu metodologija i rezultati istraživanja. Cilj ovog rada je utvrditi mogu li stavovi potrošača o prodajnom osoblju te uređenju prodajnog mjesta poslužiti kao osnovica za segmentiranje tržišta odjeće. Istraživanje je provedeno na uzorku od 15 prodavaonica odjeće pri čemu je u svakoj anketirano po 25 potrošača. Polazeći od svrhe i ciljeva istraživanja, postavljene su dvije hipoteze. Za identifikaciju segmenata korištena je klaster analiza (K-means metoda) kojom su izdvojena tri segmenta potrošača i to: “zadovoljni”, “izuzetno zadovoljni” i “neutralni”. Rezultati istraživanja potvrdili su obje hipoteze te ukazali na to da maloprodavači trebaju nešto mijenjati ako i dalje žele biti konkurentni u opsluživanju sva tri segmenta. U tu svrhu, za svaki klaster dane su odgovarajuće sugestije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- CAB Abstracts
- Journal of Economic Literature