Pregled bibliografske jedinice broj: 913969
Model izrade učeničkog korpusa
Model izrade učeničkog korpusa, 2017., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 913969 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Model izrade učeničkog korpusa
(Model of the learner corpus design)
Autori
Nedić, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
29.09
Godina
2017
Stranica
56
Mentor
Mikelić Preradović, Nives
Ključne riječi
model izrade učeničkog korpusa, varijable u projektiranju, anotacija korpusa
(model of the learner corpus design, variables in design, anotation of the learner corpus)
Sažetak
Korpusi danas bez dvojbe zauzimaju važno mjesto kao alat u raznim istraživanjima. Interes za učenjem stranih jezika potaknuo je dodatnu specijalizaciju i razvoj učeničkih korpusa. Veći svjetski jezici njihovu su važnost brzo prepoznali te su u skladu s tim najbrojniji učenički korpusi engleskoga jezika. Objava korpusa International Corpus of Learner English otvorila je vrata razvoju učeničkih korpusa i na osnovu njega nastali su mnogi istraživački radovi i novi korpusi. Osim razvoja učeničkih korpusa za druge veće jezike poput francuskog, španjolskog i njemačkog, u zadnjih nekoliko godina došlo je do razvoja učeničkih korpusa i manjih, ali nama bližih slavenskih jezika poput češkog i slovenskog, a naposljetku i korpusa za sam hrvatski jezik. Međutim, da bi brojni korpusi koji nastaju u posljednje vrijeme mogli biti temelj za korisne analize koje će doprinijeti razumijevanju međujezika i procesa učenja stranog jezika, potrebno je prije same izrade razmisliti o brojnim pitanjima. Neka od tih pitanja odnose se na same učenike (dob, spol, materinski jezik), dok se druga odnose na vrstu teksta koji se prikuplja i način prikupljanja i obrade. Upotrebljivost korpusa izravno ovisi o pažnji koja je posvećena određivanju varijabli i načinu prikupljanja građe. Iz tog razloga oportunistički prikupljeni korpusi teško mogu predstavljati temelj za neke relevantne analize i usporedbe jezika učenika i izvornih govornika. Iako je iz svega navedenog vidljivo da je standardizacija postupka izrade i anotacije korpusa od presudne važnosti za daljnji razvoj u području, opće prihvaćeni standard prema kojem bi se izrađivali i označavali svi novi korpusi još uvijek ne postoji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti