Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 912441

Percepcija odnosa cijene i kvalitete i cjenovna osjetljivost potrošača u kupnji elektroničkih proizvoda


Piri Rajh, Sunčana; Lijović, Lidija
Percepcija odnosa cijene i kvalitete i cjenovna osjetljivost potrošača u kupnji elektroničkih proizvoda // Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 15 (2017), 1; 61-74 doi:10.22598/zefzg.2017.1.65 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 912441 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Percepcija odnosa cijene i kvalitete i cjenovna osjetljivost potrošača u kupnji elektroničkih proizvoda
(Price-quality relationship perception and consumers’ price sensitivity in the purchase of electronic products)

Autori
Piri Rajh, Sunčana ; Lijović, Lidija

Izvornik
Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu (1333-8900) 15 (2017), 1; 61-74

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
odnos cijene i kvalitete, cjenovna osjetljivost potrošača, dvostruka uloga cijene, elektronički proizvodi
(price-quality relationship, consumer price sensitivity, dual role of price, electronic products)

Sažetak
Tijekom procesa odlučivanja o kupnji, cijenu proizvoda potrošači mogu dvojako percipirati: kao novčani trošak (cjenovno osjetljiviji potrošači) i kao informaciju o kvaliteti (cjenovno manje osjetljivi potrošači). Cjenovna osjetljivost potrošača, kao i njihova percepcija odnosa cijene i kvalitete, mogu varirati i ovisno o kategoriji proizvoda. Stoga je osnovni cilj rada bio istražiti u kojoj se mjeri potrošači oslanjaju na cijenu kao pokazatelja kvalitete, a koliko su cjenovno osjetljivi u kupnji odabranih kategorija elektroničkih proizvoda (pametnih telefona, prijenosnih računala i televizora). Istraživanje je provedeno metodom online ankete, na prigodnome uzorku od 123 ispitanika koji koriste sve tri kategorije promatranih elektroničkih proizvoda. Rezultati istraživanja su pokazali da postoje dvije skupine proizvoda koje se razlikuju s obzirom na odnos dvije analizirane varijable (odnos cijene i kvalitete te cjenovne osjetljivosti potrošača). Provedeno istraživanje upućuje na važnost razumijevanja dvostruke uloge cijene u procesu kupnje odnosno načina kako potrošači percipiraju cijenu, a što se može smatrati bitnom odrednicom cjenovne strategije poduzeća.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Sunčana Piri Rajh (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Piri Rajh, Sunčana; Lijović, Lidija
Percepcija odnosa cijene i kvalitete i cjenovna osjetljivost potrošača u kupnji elektroničkih proizvoda // Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 15 (2017), 1; 61-74 doi:10.22598/zefzg.2017.1.65 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
Piri Rajh, S. & Lijović, L. (2017) Percepcija odnosa cijene i kvalitete i cjenovna osjetljivost potrošača u kupnji elektroničkih proizvoda. Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 15 (1), 61-74 doi:10.22598/zefzg.2017.1.65.
@article{article, author = {Piri Rajh, Sun\v{c}ana and Lijovi\'{c}, Lidija}, year = {2017}, pages = {61-74}, DOI = {10.22598/zefzg.2017.1.65}, keywords = {odnos cijene i kvalitete, cjenovna osjetljivost potro\v{s}a\v{c}a, dvostruka uloga cijene, elektroni\v{c}ki proizvodi}, journal = {Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu}, doi = {10.22598/zefzg.2017.1.65}, volume = {15}, number = {1}, issn = {1333-8900}, title = {Percepcija odnosa cijene i kvalitete i cjenovna osjetljivost potro\v{s}a\v{c}a u kupnji elektroni\v{c}kih proizvoda}, keyword = {odnos cijene i kvalitete, cjenovna osjetljivost potro\v{s}a\v{c}a, dvostruka uloga cijene, elektroni\v{c}ki proizvodi} }
@article{article, author = {Piri Rajh, Sun\v{c}ana and Lijovi\'{c}, Lidija}, year = {2017}, pages = {61-74}, DOI = {10.22598/zefzg.2017.1.65}, keywords = {price-quality relationship, consumer price sensitivity, dual role of price, electronic products}, journal = {Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu}, doi = {10.22598/zefzg.2017.1.65}, volume = {15}, number = {1}, issn = {1333-8900}, title = {Price-quality relationship perception and consumers’ price sensitivity in the purchase of electronic products}, keyword = {price-quality relationship, consumer price sensitivity, dual role of price, electronic products} }

Časopis indeksira:


  • EconLit


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • ABI/INFORM
  • EconLit


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font