Pregled bibliografske jedinice broj: 912441
Percepcija odnosa cijene i kvalitete i cjenovna osjetljivost potrošača u kupnji elektroničkih proizvoda
Percepcija odnosa cijene i kvalitete i cjenovna osjetljivost potrošača u kupnji elektroničkih proizvoda // Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 15 (2017), 1; 61-74 doi:10.22598/zefzg.2017.1.65 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 912441 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija odnosa cijene i kvalitete i cjenovna osjetljivost potrošača u kupnji elektroničkih proizvoda
(Price-quality relationship perception and consumers’ price sensitivity in the purchase of electronic products)
Autori
Piri Rajh, Sunčana ; Lijović, Lidija
Izvornik
Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu (1333-8900) 15
(2017), 1;
61-74
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
odnos cijene i kvalitete, cjenovna osjetljivost potrošača, dvostruka uloga cijene, elektronički proizvodi
(price-quality relationship, consumer price sensitivity, dual role of price, electronic products)
Sažetak
Tijekom procesa odlučivanja o kupnji, cijenu proizvoda potrošači mogu dvojako percipirati: kao novčani trošak (cjenovno osjetljiviji potrošači) i kao informaciju o kvaliteti (cjenovno manje osjetljivi potrošači). Cjenovna osjetljivost potrošača, kao i njihova percepcija odnosa cijene i kvalitete, mogu varirati i ovisno o kategoriji proizvoda. Stoga je osnovni cilj rada bio istražiti u kojoj se mjeri potrošači oslanjaju na cijenu kao pokazatelja kvalitete, a koliko su cjenovno osjetljivi u kupnji odabranih kategorija elektroničkih proizvoda (pametnih telefona, prijenosnih računala i televizora). Istraživanje je provedeno metodom online ankete, na prigodnome uzorku od 123 ispitanika koji koriste sve tri kategorije promatranih elektroničkih proizvoda. Rezultati istraživanja su pokazali da postoje dvije skupine proizvoda koje se razlikuju s obzirom na odnos dvije analizirane varijable (odnos cijene i kvalitete te cjenovne osjetljivosti potrošača). Provedeno istraživanje upućuje na važnost razumijevanja dvostruke uloge cijene u procesu kupnje odnosno načina kako potrošači percipiraju cijenu, a što se može smatrati bitnom odrednicom cjenovne strategije poduzeća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- EconLit
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ABI/INFORM
- EconLit