Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 912050

Utjecaj namjerne konstruiranosti naslova središnjih vijesti novinskih portala na recipijentovu percepciju stvarnosti


Kuzelj, Maja
Utjecaj namjerne konstruiranosti naslova središnjih vijesti novinskih portala na recipijentovu percepciju stvarnosti // Život u digitalnom dobu: društveni aspekti / Living in a Digital age: social aspects / Grmuša, Tanja (ur.).
Zagreb: Visoka poslovna škola s pravom javnosti Zagreb, 2016. str. 277-290 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 912050 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj namjerne konstruiranosti naslova središnjih vijesti novinskih portala na recipijentovu percepciju stvarnosti
(Impact of deliberate constructedness of news titles by the main news websites on the recipient's perception of reality)

Autori
Kuzelj, Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Život u digitalnom dobu: društveni aspekti / Living in a Digital age: social aspects / Grmuša, Tanja - Zagreb : Visoka poslovna škola s pravom javnosti Zagreb, 2016, 277-290

ISBN
978-953-57657-8-3

Skup
Second International Scientific and Professional Conference Fedor Rocco in Marketing and Communications - Living in a Digital age: social aspects

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 18.03.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
naslov ; vijesti ; novinski portal ; recipijent ; percepcija
(title ; news ; news website ; recipient ; perception)

Sažetak
Medijima se pridaje epitet četvrte vlasti koja ima obvezu objektivno i istinito izvijestiti, ali današnja je medijska stvarnost ponešto drugačija i četvrtom bismo vlašću mogli nazvati žutu informaciju. Takvo novinarstvo, utemeljeno na preuveličavanju, skandalu, senzacionalizmu i neprofesionalnom prenošenju vijesti, suprotstavlja se društvenoj savjesti i moralnom dignitetu. Suvremeni mediji oblikuju čovjekovu stvarnost i utječu na sve razine njegova života, pa tako i na njegovu percepciju stvarnosti. Prije istraživanja, na kojem se rad temelji, nužno je razjasniti što podrazumijeva naslov članka i utvrditi način na koji je konstruiran te sa stručnog stajališta objasniti proces ljudske percepcije i njezina djelovanja na oblikovanje uvjerenja. Veliku ulogu u cijelom procesu percepcije medija, u ovom slučaju interneta, tj. novinskih portala, ima koncept moralne panike kroz koji se promatrani predmet definira kao prijetnja općeprihvaćenim vrijednostima. Medijska zabrinutost izražena kroz prepoznatljivu formu izvještavanja o takvim događajima može izazvati i javnu anksioznost. Postavlja se pitanje u kojoj mjeri masovni mediji sudjeluju u proizvodnji moralne panike, a koliko su zapravo sami „žrtve“ tog fenomena. Empirijskom dijelu rada prethodi usustavljen raspored istraživačkih pitanja i hipoteza. Podaci o utjecaju naslova članaka na čitateljev doživljaj okoline prikupljeni su metodom analize sadržaja koja uključuje naslove članaka u rubrici Vijesti na novinskim portalima jutarnji.hr, vecernji.hr i 24sata.hr. Istraživačkom matricom, kojom je obuhvaćen mjesec prosinac 2015. godine, namjera je bila propitati najčešću tematiku naslova u središnjim vijestima na novinskim portalima, jesu li u naslovima prisutni elementi koji potiču stvaranje moralne panike, je li prisutan senzacionalizam, je li ton izvještavanja pozitivan ili negativan, potiče li naslov stvaranje stereotipa u recipijentovoj svijesti itd.. Krajnji je cilj ovog rada osvijestiti utjecaj masovnih medija, u 21. stoljeću pogotovo interneta, tj. novinskih portala, na percepciju i oblikovanje stvarnosti u svijesti primatelja poruke. Važno je upozoriti na manifestaciju moralne panike kao neizbježnog nusprodukta senzacionalističkog načina izvještavanja, koja sve više uzima maha, a pokreće društvene sile koje su iznad pojedinca, pa čak i čitavih nacija.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Psihologija, Interdisciplinarne društvene znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Citiraj ovu publikaciju:

Kuzelj, Maja
Utjecaj namjerne konstruiranosti naslova središnjih vijesti novinskih portala na recipijentovu percepciju stvarnosti // Život u digitalnom dobu: društveni aspekti / Living in a Digital age: social aspects / Grmuša, Tanja (ur.).
Zagreb: Visoka poslovna škola s pravom javnosti Zagreb, 2016. str. 277-290 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Kuzelj, M. (2016) Utjecaj namjerne konstruiranosti naslova središnjih vijesti novinskih portala na recipijentovu percepciju stvarnosti. U: Grmuša, T. (ur.)Život u digitalnom dobu: društveni aspekti / Living in a Digital age: social aspects.
@article{article, author = {Kuzelj, Maja}, editor = {Grmu\v{s}a, T.}, year = {2016}, pages = {277-290}, keywords = {naslov, vijesti, novinski portal, recipijent, percepcija}, isbn = {978-953-57657-8-3}, title = {Utjecaj namjerne konstruiranosti naslova sredi\v{s}njih vijesti novinskih portala na recipijentovu percepciju stvarnosti}, keyword = {naslov, vijesti, novinski portal, recipijent, percepcija}, publisher = {Visoka poslovna \v{s}kola s pravom javnosti Zagreb}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Kuzelj, Maja}, editor = {Grmu\v{s}a, T.}, year = {2016}, pages = {277-290}, keywords = {title, news, news website, recipient, perception}, isbn = {978-953-57657-8-3}, title = {Impact of deliberate constructedness of news titles by the main news websites on the recipient's perception of reality}, keyword = {title, news, news website, recipient, perception}, publisher = {Visoka poslovna \v{s}kola s pravom javnosti Zagreb}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font