Pregled bibliografske jedinice broj: 911921
Prepreke u korištenju znanja stečenih na kolegiju "Komunikacijske vještine" u praksi medicinskih sestara i tehničara
Prepreke u korištenju znanja stečenih na kolegiju "Komunikacijske vještine" u praksi medicinskih sestara i tehničara // Kako obrazovanju dodati boju? Uloga i izazovi psihologije / Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna (ur.).
Rovinj: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014. str. 285-285 (poster, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 911921 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prepreke u korištenju znanja stečenih na kolegiju "Komunikacijske vještine" u praksi medicinskih sestara i tehničara
(Obstacles in using the knowledge gained on the course "Communication skills" in the practice of nurses and technicians)
Autori
Takšić, Iva ; Bilić, Morana ; Perković, Lada
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Kako obrazovanju dodati boju? Uloga i izazovi psihologije
/ Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna - Rovinj : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014, 285-285
ISBN
978-953-55079-4-9
Skup
22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum
Rovinj, Hrvatska, 05.11.2014. - 08.11.2014
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
komunikacijske vještine u praksi ; komunikacijske prepreke ; zdravstveni djelatnici ;
(communication skills in practise ; comunication obstacles ; health professionals)
Sažetak
Komunikacijske vještine izuzetno su važne za posao zdravstvenih djelatnika te u okviru višeg obrazovanja zdravstvenih djelatnika na Zdravstvenom veleučilištu, studenti pohađaju kolegij „Komunikacijske vještine“. No, pitanje je koliko se naučenog materijala zaista primjenjuje u praksi. U ovom smo radu pokušali saznati koje prepreke u korištenju stečenih znanja doživljavaju medicinske sestre i fizioterapeuti u svakodnevnom radu. Ciljevi rada bili su istražiti glavnu prepreku u efikasnoj komunikaciji i implementaciji znanja komunikacijskih vještina u praksi. Htjeli smo ispitati razlike u percepciji komunikacijskih prepreka između medicinskih sestara i fizioterapeuta te ispitati odnos između percepcija komunikacijskih prepreka, zadovoljstva poslom i zadovoljstva odnosima s pacijentima i kolegama na poslu. Ispitanici su bili izvanredni studenti Zdravstvenog veleučilišta ; njih 101, od čega 63 medicinske sestre i 38 fizioterapueta ; 82% ženskog spola. Prosječna dob ispitanika bila je 30.5 godina, s prosječno 10 godina radnog iskustva, većinom u državnim bolnicama. Korišten je Upitnik prepreka u komunikaciji u zdravstvu (Pukljak-Iričanin, Perković i Lučanin, 2004), koji sadrži 25 prepreka u implementaciji komunikacijskih vještina u praksi. Ispitanici su rješavali Upitnik, na način da su slaganje s pojedinom tvrdnjom procjenjivali na Likertovoj skali od 5 stupnjeva. Rezultati su pokazali kako se medicinske sestre i fizioterapeuti ne razlikuju statistički značajno u komunikacijskim preprekama koje doživljavaju ( t=0, 286 ; p>0, 05), ali se razlikuju u nekim česticama u smislu da medicinske sestre smatraju da formalno obrazovanje zdravstvenih djelatnika ne stavlja dovoljan naglasak na komunikaciju s pacijentima ; one češće prijavljuju nedostatak komunikacijskih vještina od fizioterapueta. Svi su ispitianici odslušali kolegij „Komunikacijske vještine“, ali samo ih je 12% naknadno imalo neki trening ili edukaciju na tu temu. Zbog svega navedenog, preporuča se da kolegij „Komunikacijske vještine“ bude i dalje obavezan dio curriculuma svih studijskih programa u okviru visokog obrazovanja zdravstvenih djelatnika. Također, bilo bi dobro da zdravstveni djelatnici imaju edukacije na temu komunikacije i na radnom mjestu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Zdravstveno veleučilište, Zagreb