Pregled bibliografske jedinice broj: 911641
Roditeljska percepcija digitalne tehnologije kod djece predškolske dobi
Roditeljska percepcija digitalne tehnologije kod djece predškolske dobi // Zaštita i promicanje dobrobiti djece, mladih i obitelji
Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište, 2017. str. 88-88 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 911641 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Roditeljska percepcija digitalne tehnologije kod djece predškolske dobi
(Perception of digital technology in parents of preschool children)
Autori
Kotrla Topić, Marina ; Perković Kovačević, Marina, Šincek Daniela, Duvnjak Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Zaštita i promicanje dobrobiti djece, mladih i obitelji
/ - Zagreb : Hrvatsko katoličko sveučilište, 2017, 88-88
ISBN
9789538014161
Skup
1. međunarodni znanstveno-stručni skup Odjela za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta sa središnjom temom Zaštita i promicanje dobrobiti djece, mladih i obitelji
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 07.12.2017. - 08.12.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
digitalna tehnologija, predškolska dob, roditeljska percepcija
(digital technology, preschool age, parental percetion)
Sažetak
Istraživanja pokazuju kako su djeca u današnje vrijeme od najranije dobi okružena brojnim digitalnim uređajima, a njihovu digitalnu pismenost oblikuju u prvom redu njihovi roditelji te uža obitelj. Stoga je važno istraživačko pitanje kakva je percepcija digitalne tehnologije od strane roditelja, što roditelji očekuju od dječje upotrebe digitalne tehnologije te na koji način nastoje ta očekivanja ostvariti. Također, zanima nas kakav je u tom kontekstu roditeljska medijacija dječjih interakcija s ekranima, te dolazi li tijekom vremena do promjena u percepciji digitalne tehnologije te očekivanjima roditelja. Nadalje, važno je istražiti i same vještine digitalne pismenosti djece navedene dobi te pratiti njihov eventualni napredak u tom području. U provedenom kvalitativnom istraživanju, dubinskim intervjuima s deset obitelji s područja Osijeka, ispitali smo percepciju digitalne tehnologije od strane roditelja predškolske djece kao i dječje vještine u tom području. U ponovljenom istraživanju, godinu i pol dana kasnije, dubinskim intervjuima s pet obitelji, ispitali smo je li i u kojoj mjeri došlo do promjena u navedenim varijablama. Rezultati pokazuju kako roditelji digitalne medije često smatraju važnim za kognitivni i emocionalni razvoj djece, no istovremeno se pribojavaju mogućih negativnih posljedica njihova korištenja. Također, roditelji često smatraju kako je digitalna tehnologija neizostavni dio života njihove djece već sada, a posebno ističu njezinu važnost u budućnosti. S druge strane, u pogledu vještina koje djeca predškolske dobi pokazuju kada je u pitanju digitalna tehnologija, očekivano, radi se o nekim vrlo jednostavnim vještinama, usmjerenim prije svega na zabavu i opuštanje. U radu se raspravlja o navedenim rezultatima u kontekstu ranijih istraživanja o povezanosti roditeljske percepcije digitalne tehnologije te vještina digitalne pismenosti djece predškolske dobi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek,
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb