Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 911631

Povezanost osobina ličnosti i čitalačkih navika srednjoškolaca


Kotrla Topić, Marina; Latković, Goran, Stojaković, Drago
Povezanost osobina ličnosti i čitalačkih navika srednjoškolaca // Mostariensia, 21 (2017), 1; 67-81 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 911631 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povezanost osobina ličnosti i čitalačkih navika srednjoškolaca
(Relatedness of personality dimensions and reading habits of high school students)

Autori
Kotrla Topić, Marina ; Latković, Goran, Stojaković, Drago

Izvornik
Mostariensia (1023-8638) 21 (2017), 1; 67-81

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
čitalačke navike ; osobine ličnosti ; velepetori model
(reading habits ; personality dimensions ; Big Five)

Sažetak
Cilj je ovoga rada istražiti povezanost osobina ličnosti prema velepetoromu modelu, ekstraverzije, emocionalne stabilnosti, ugodnosti, savjesnosti te intelekta, s čitalačkim navikama srednjoškolaca jedne strukovne srednje škole iz Osijeka te ispitati mogućnost predviđanja količine čitanja na temelju dimenzija ličnosti, uz kontrolu utjecaja spola, dobi i školskoga uspjeha. Prikazani rezultati dio su opsežnijega istraživanja orovedenoga u sklopu istraživanja o predrasudama i stavovima. Ukupno 103 sudionika, u dobi od 14 do 20 godina, ispunila su kratki upitnik o navikama čitanja te IPIP 50 inventar ličnosti. Upitnik o navikama čitanja omogućio nam je uvid u to koliko sudionici procjenjuju, u usporedbi s drugim učenicima u školi, da često čitaju knjige, koliko uživaju u čitanju vijesti te koliko uživaju u čitanju knjiga. Rezultati pokazuju kako postoji umjerena, ali bitna pozitivna povezanost između procijenjene učestalosti čitanja knjiga, kao i procjene užitka u čitanju knjiga s dimenzijom intelekta (r=.347, p<.01te r=.276, p<.05). Preostale dimenzije ličnosti nisu bitno povezane s navikama čitanja. Nadalje, na temelju osobina ličnosti, uz kontrolu spola, dobi i školskoga uspjeha, moguće je predvidjeti oko 20 % varijance količine čitanja, pri čemu je od dimenzija ličnosti jedini važan prediktor intelekt.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Kotrla Topić, Marina; Latković, Goran, Stojaković, Drago
Povezanost osobina ličnosti i čitalačkih navika srednjoškolaca // Mostariensia, 21 (2017), 1; 67-81 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Kotrla Topić, M. & Latković, Goran, Stojaković, Drago (2017) Povezanost osobina ličnosti i čitalačkih navika srednjoškolaca. Mostariensia, 21 (1), 67-81.
@article{article, author = {Kotrla Topi\'{c}, Marina}, year = {2017}, pages = {67-81}, keywords = {\v{c}itala\v{c}ke navike, osobine li\v{c}nosti, velepetori model}, journal = {Mostariensia}, volume = {21}, number = {1}, issn = {1023-8638}, title = {Povezanost osobina li\v{c}nosti i \v{c}itala\v{c}kih navika srednjo\v{s}kolaca}, keyword = {\v{c}itala\v{c}ke navike, osobine li\v{c}nosti, velepetori model} }
@article{article, author = {Kotrla Topi\'{c}, Marina}, year = {2017}, pages = {67-81}, keywords = {reading habits, personality dimensions, Big Five}, journal = {Mostariensia}, volume = {21}, number = {1}, issn = {1023-8638}, title = {Relatedness of personality dimensions and reading habits of high school students}, keyword = {reading habits, personality dimensions, Big Five} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • EBSCO, Hrčak, Slavus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font