Pregled bibliografske jedinice broj: 911098
Može li grupna terapija biti učinkovita kod djece s teškoćama socijalne komunikacije?
Može li grupna terapija biti učinkovita kod djece s teškoćama socijalne komunikacije? // Knjiga sažetaka - Peti kongres hrvatskih logopeda
Osijek, Hrvatska, 2015. str. 57-57 (radionica, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 911098 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Može li grupna terapija biti učinkovita kod djece s teškoćama socijalne komunikacije?
(Can group therapy for children with social communication disorders be efficient?)
Autori
Miler, Ivana ; Zaninović, Ivana ; Ivezić, Natalija ; Blaži, Draženka ; Đerek, Petra ; Pindrić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Knjiga sažetaka - Peti kongres hrvatskih logopeda
/ - , 2015, 57-57
ISBN
978-953-55555-1-3
Skup
5. Kongres hrvatskih logopeda: Multidisciplinarnost u području logopedske znanosti prakse
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 24.09.2015. - 26.09.2015
Vrsta sudjelovanja
Radionica
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
teškoće socijalne komunikacije ; grupna terapija ; razvoj
(ocial communication disorders ; group therapy ; development)
Sažetak
Tijekom višegodišnjeg iskustva individualnog rada s djecom s teškoćama socijalne komunikacije uočena je potreba za primjenom naučenih komunikacijskih vještina unutar skupine djece. Unatoč značajnom napretku na području socijalne kognicije (vještine socijalne komunikacije, igra i fizička imitacija) u kontroliranim uvjetima, pokazalo se da djeca spontano rijetko primjenjuju naučene vještine u prirodnom okruženju (obiteljska okupljanja, rođendanske proslave, vrtić, dječja igrališta i sl.). Posljednjih sedam godina u okviru rada Logopedskog kabineta „Blaži“ provodi se Program poticanja komunikacijskih vještina (PPKV) tijekom grupne terapije za djecu s teškoćama na području socijalne komunikacije (Socijalni pragmatički komunikacijski poremećaj, Poremećaj iz spektra autizma – DSM- 5). Program se primjenjuje kroz tri stupnja, pri čemu struktura svakog stupnja obuhvaća opće ciljeve koji su individualizirani prema potrebama pojedine grupe djece. Cilj je ove radionice sustavno prikazati prvi stupanj PPKV- a te navesti postavljene ciljeve, provedene aktivnosti te ostvarene rezultate kroz subjektivne i objektivne mjerne tehnike (prikaz videosnimki rada s djecom, evaluacijske liste). Prvi stupanj programa provodio se kroz šesnaest sati u trajanju od četiri mjeseca u skupini djece kronološke dobi od četiri do pet i pol godina s teškoćama na području socijalne kognicije. Kroz sustavno vođene aktivnosti te upotrebom ciljanih didaktičkih materijala ostvareni su specifični ciljevi. Zaključno, kroz provedbu programa te po njegovu završetku uočila se iznimna važnost terapijskog rada u skupini djece zbog primjene naučenog među vršnjacima, pri čemu se značajno poboljšala kvaliteta njihova odnosa te sama učestalost ulazaka u interakciju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Logopedija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Draženka Blaži
(autor)