Pregled bibliografske jedinice broj: 910812
Između prizora i predodžbe Nestajanje slike od Tiziana do Gerharda Richtera
Između prizora i predodžbe Nestajanje slike od Tiziana do Gerharda Richtera // Nove teorije slike: Vizualni studiji i znanost o slici / Žarko Pajić, Krešimir Purgar (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo pisaca, Časopis za teoriju, kulturu i vizualne umjetnosti TVRĐA, Centar za vizualne studije iz Zagreba, 2017. 4, 6 (pozvano predavanje, recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 910812 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Između prizora i predodžbe Nestajanje slike od
Tiziana do Gerharda Richtera
(Between Image and Representation Disappearance of
the Painting from Titian till Gerhard Richter)
Autori
Cvetnić, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Nove teorije slike: Vizualni studiji i znanost o slici
/ Žarko Pajić, Krešimir Purgar - Zagreb : Hrvatsko društvo pisaca, Časopis za teoriju, kulturu i vizualne umjetnosti TVRĐA, Centar za vizualne studije iz Zagreba, 2017
Skup
Nove teorije slike: Vizualni studiji i znanost o slici
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 23.11.2017
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
Tiziano Vecellio, Gerhard Richter, Navještenje, vizualni dijalog
(Tiziano Vecellio, Gerhard Richter, Annunciation, visual dialog)
Sažetak
Godinu dana nakon nastupa u Njemačkom paviljonu na 36. izdanju Venecijanskoga bienala 1972. godine, Gerhard Richter naslikao je niz od pet slika koja nose naziv Verkündigung nach Titian (Navještenje prema Tizianu), a kojima je predložak bila reprodukcija Tizianove Annuciazione (oko 1535.) iz Nadbratovštine (Scuola) di San Rocco koju je Richter ponio na razglednici iz Venecije. To nije prva slika prema starom majstoru u njegovu opusu – ne samo tijekom studija na Umjetničkoj akademiji u Düsseldorfu – nego i poslije toga, ali je prvi nīz. Osim toga, ne oslanja se na crno-bijele reprodukcije skupljene u Atlasu kao do tada, nego prihvaća boju u slikarskom dijalogu sa starim majstorom. Richter pretvara Navještenjā prema Tizianu u vremenski laboratorij slikarstva poslije, nakon Tiziana (njem. nach Tizian), u refleksiju o slikarstvu na početku sedamdesetih godina XX. stoljeća. Postupak postupnog zamagljivanja prizora – kojim se koristi i prije, ali je posebno naglašen kao dramatski put u nizu Navještenjā, jer vodi do razlaganja prizora – umjetnik u razgovoru s Rolfom Schönom (1972.) objašnjava: “Ne mogu svjedočiti o stvarnosti jasnije nego što je moj odnos prema stvarnosti ; a na to pak ima utjecaja nepreciznost, prolaznost, nesigurnost, nedovršenost, bilo što. Ali to ne objašnjava slike. U najboljem slučaju objašnjava što je dovelo do njihova slikanja”. Naznačeno Richterovo ograničenje kako postupak zamagljvanja nije ključ za razumijevanje daje dozvolu da se Navještenjima prema Tizianu pristupi drugačije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti