Pregled bibliografske jedinice broj: 910581
Disciplina
Disciplina // Didaktički putokazi-časopis za nastavnu teoriju i praksu, 23 (2017), 77; 36-41 (međunarodna recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 910581 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Disciplina
(Discipline)
Autori
Hercigonja Zoran
Izvornik
Didaktički putokazi-časopis za nastavnu teoriju i praksu (1512-5998) 23
(2017), 77;
36-41
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
disciplina
(discipline)
Sažetak
Disciplina je uvijek bila povezana s odgojem i učenjem. To je pojam koji se morao praktično uvježbavati kako bi ga posjedovali. Disciplina nije nešto što se postiže preko noći. U ovom radu bitno je naglašen razvoj discipline u samom čovjekovom djetinjstvu i mladosti, odnosno u vremenu kada čovjek svjesno ili nesvjesno usmjerava razvoj vlastite ličnosti. Konkretno u smislu discipline važan utjecaj je uvijek predstavljala prvenstveno obitelj, zatim odgojno-obrazovne ustanove i društvena okolina u kojoj se netko nalazio. Na jedan način razvojem discipline čovjek je sebe obogaćivao za cijeli život, gdje god se nalazio i što god radio. U suprotnom, nediscipliniranost je dovodila do različitih oblika nepoželjnih ponašanja koje su štetile samoj osobi, ali i njezinim odnosima s drugima. Kroz povijest su se razvijale i metode ili strategije za suzbijanje nediscipliniranosti, a one su nastale na osnovi praktičnih iskustava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)