Pregled bibliografske jedinice broj: 906783
Dvadeset godina Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja - Kako dalje
Dvadeset godina Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja - Kako dalje // Međunarodna konferencija povodom obilježavanja 20 godina rada Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja
Zagreb, Hrvatska, 2017. (ostalo, podatak o recenziji nije dostupan, neobjavljeni rad)
CROSBI ID: 906783 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dvadeset godina Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja - Kako dalje
(Twenty Years of Croatian Competition Agency - The Way Forward)
Autori
Pecotić Kaufman, Jasminka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, ostalo
Skup
Međunarodna konferencija povodom obilježavanja 20 godina rada Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.11.2017
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
pravo tržišnog natjecanja ; Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja ; promicanje tržišnog natjecanja
(competition law ; Croatian Competition Agency ; competition advocacy)
Sažetak
Temeljne vrijednosti na kojima bismo trebali utemeljiti sustav provedbe pravila za zaštitu tržišnog natjecanja su povjerenje, suradnja i međusobno poštovanje. Plodovi takvog djelovanja bit će profesionalnost, proaktivnost i evolucija sustava. Dominantni način poslovanja u Hrvatskoj je još uvijek kooperacija, a ne konkurencija, u gospodarstvu vlada kultura koluzije, kultura nenatjecanja. Gotovo svi kartelni slučajevi o kojima je Agencija odlučivala od samih početaka svojega djelovanja zasnivaju se na sastancima takmaca u okviru udruženja, to je uobičajeni i redoviti način komuniciranja poduzetnika. Kao i ostatak društva, i pravo i politika tržišnog natjecanja mogu se razvijati samo postupno, vremenom. Nitko ne može preko noći promijeniti poduzetnički diskurs kooperacije, dogovora, suradnje i namještanja. To je diskurs koji se provlači cijelim našim društvom. Prema istraživanju Eurobarometra iz 2009., na pitanje „sviđaju li mi se situacije u kojima se natječem s drugima“, pozitivno odgovara 77 posto Amerikanaca, a samo 45 posto Hrvata. Stoga ono čime se Agencija bavi ide duboko u vrijednosti našega društva, do onoga što mi kao društvo želimo ili ne želimo biti. Možda se to najbolje može opisati kao boj između statičnog i dinamičnog, starog i novog, okoštalog i inovativnog. Stoga je temeljno pitanje je li konkurencija temeljna društvena vrijednost u Hrvatskoj?
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pravo