Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 905781

Novine kao medij knjižarskog oglašavanja: "Danica", prvi hrvatski književni i kulturni list


Lakuš, Jelena; Magušić-Dumančić, Iva
Novine kao medij knjižarskog oglašavanja: "Danica", prvi hrvatski književni i kulturni list // Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 60 (2017), 4; 45-72 doi:10.30754/vbh.60.4.528 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 905781 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Novine kao medij knjižarskog oglašavanja: "Danica", prvi hrvatski književni i kulturni list
(Newspapers as a medium of booksellers' advertisements: “Danica“, the first Croatian literary and cultural periodical)

Autori
Lakuš, Jelena ; Magušić-Dumančić, Iva

Izvornik
Vjesnik bibliotekara Hrvatske (0507-1925) 60 (2017), 4; 45-72

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
„Danica“, knjižarstvo, knjižarski oglasi, novine, 19. stoljeće
(book ads, bookselling, “Danica”, newspapers, 19th century)

Sažetak
U radu se, na primjeru „Danice“, vodećeg hrvatskog književnog lista preporodnog razdoblja, problematizira knjižarsko oglašavanje u novinama, relativno novom mediju koji je tijekom 19. stoljeća doživio procvat i koji je mogao zbog svog brzog tempa izlaženja daleko bolje pratiti ubrzanu produkciju knjiga i časopisa nego knjižarski katalozi u kojima su se do tada uglavnom objavljivale vijesti o novitetima na knjižnom tržištu. Cilj je rada pokazati u kojoj su mjeri i na koji način tiskari, nakladnici i knjižari, ali i sami autori, novine koristili u svrhu oglašavanja svojih proizvoda. Identificirani knjižarski oglasi analiziraju se s kvantitativne (učestalost pojavljivanja oglasa kroz godine), grafičke (grafičko oblikovanje oglasa) i formalno-sadržajne strane (vrste bibliografskih informacija koje se donose u oglasima). Zaključuje se da su knjižarski oglasi dijelom na tragu suvremenog načina oglašavanja knjiga jer se, uz naslov i autora, često donose i podaci o sadržaju knjiga. Međutim, činjenica da u velikom broju oglasa nedostaju važne informacije kao što su nakladnik ili cijena, kao i prilično skromno grafičko oblikovanje oglasa, ukazuje na još uvijek nedovoljnu pripremljenost nakladnika i knjižara na ovakav vid knjižarskog oglašavanja. Rad na metodološki inovativan način ukazuje na to da je knjižarsko oglašavanje u novinama u 19. stoljeću ipak bilo nesumnjivo prepoznato te se brzo razvijalo, osobito od 1850-ih i 1860-ih godina, kada dolazi do ubrzanog razvoja ne samo tiskarske produkcije, nego i knjižarstva.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Povijest



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Jelena Lakuš (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi www.hkdrustvo.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Lakuš, Jelena; Magušić-Dumančić, Iva
Novine kao medij knjižarskog oglašavanja: "Danica", prvi hrvatski književni i kulturni list // Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 60 (2017), 4; 45-72 doi:10.30754/vbh.60.4.528 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Lakuš, J. & Magušić-Dumančić, I. (2017) Novine kao medij knjižarskog oglašavanja: "Danica", prvi hrvatski književni i kulturni list. Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 60 (4), 45-72 doi:10.30754/vbh.60.4.528.
@article{article, author = {Laku\v{s}, Jelena and Magu\v{s}i\'{c}-Duman\v{c}i\'{c}, Iva}, year = {2017}, pages = {45-72}, DOI = {10.30754/vbh.60.4.528}, keywords = {„Danica“, knji\v{z}arstvo, knji\v{z}arski oglasi, novine, 19. stolje\'{c}e}, journal = {Vjesnik bibliotekara Hrvatske}, doi = {10.30754/vbh.60.4.528}, volume = {60}, number = {4}, issn = {0507-1925}, title = {Novine kao medij knji\v{z}arskog ogla\v{s}avanja: "Danica", prvi hrvatski knji\v{z}evni i kulturni list}, keyword = {„Danica“, knji\v{z}arstvo, knji\v{z}arski oglasi, novine, 19. stolje\'{c}e} }
@article{article, author = {Laku\v{s}, Jelena and Magu\v{s}i\'{c}-Duman\v{c}i\'{c}, Iva}, year = {2017}, pages = {45-72}, DOI = {10.30754/vbh.60.4.528}, keywords = {book ads, bookselling, “Danica”, newspapers, 19th century}, journal = {Vjesnik bibliotekara Hrvatske}, doi = {10.30754/vbh.60.4.528}, volume = {60}, number = {4}, issn = {0507-1925}, title = {Newspapers as a medium of booksellers' advertisements: “Danica“, the first Croatian literary and cultural periodical}, keyword = {book ads, bookselling, “Danica”, newspapers, 19th century} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font