Pregled bibliografske jedinice broj: 905781
Novine kao medij knjižarskog oglašavanja: "Danica", prvi hrvatski književni i kulturni list
Novine kao medij knjižarskog oglašavanja: "Danica", prvi hrvatski književni i kulturni list // Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 60 (2017), 4; 45-72 doi:10.30754/vbh.60.4.528 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 905781 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Novine kao medij knjižarskog oglašavanja: "Danica", prvi hrvatski književni i kulturni list
(Newspapers as a medium of booksellers' advertisements: “Danica“, the first Croatian literary and cultural periodical)
Autori
Lakuš, Jelena ; Magušić-Dumančić, Iva
Izvornik
Vjesnik bibliotekara Hrvatske (0507-1925) 60
(2017), 4;
45-72
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
„Danica“, knjižarstvo, knjižarski oglasi, novine, 19. stoljeće
(book ads, bookselling, “Danica”, newspapers, 19th century)
Sažetak
U radu se, na primjeru „Danice“, vodećeg hrvatskog književnog lista preporodnog razdoblja, problematizira knjižarsko oglašavanje u novinama, relativno novom mediju koji je tijekom 19. stoljeća doživio procvat i koji je mogao zbog svog brzog tempa izlaženja daleko bolje pratiti ubrzanu produkciju knjiga i časopisa nego knjižarski katalozi u kojima su se do tada uglavnom objavljivale vijesti o novitetima na knjižnom tržištu. Cilj je rada pokazati u kojoj su mjeri i na koji način tiskari, nakladnici i knjižari, ali i sami autori, novine koristili u svrhu oglašavanja svojih proizvoda. Identificirani knjižarski oglasi analiziraju se s kvantitativne (učestalost pojavljivanja oglasa kroz godine), grafičke (grafičko oblikovanje oglasa) i formalno-sadržajne strane (vrste bibliografskih informacija koje se donose u oglasima). Zaključuje se da su knjižarski oglasi dijelom na tragu suvremenog načina oglašavanja knjiga jer se, uz naslov i autora, često donose i podaci o sadržaju knjiga. Međutim, činjenica da u velikom broju oglasa nedostaju važne informacije kao što su nakladnik ili cijena, kao i prilično skromno grafičko oblikovanje oglasa, ukazuje na još uvijek nedovoljnu pripremljenost nakladnika i knjižara na ovakav vid knjižarskog oglašavanja. Rad na metodološki inovativan način ukazuje na to da je knjižarsko oglašavanje u novinama u 19. stoljeću ipak bilo nesumnjivo prepoznato te se brzo razvijalo, osobito od 1850-ih i 1860-ih godina, kada dolazi do ubrzanog razvoja ne samo tiskarske produkcije, nego i knjižarstva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Povijest
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus