Pregled bibliografske jedinice broj: 903191
Dobar dan, kako ste?
Dobar dan, kako ste? // Međunarodni simpozij - Zdravlje za sve!, Rijeka, Book of Abstract
Rijeka, Hrvatska, 2017. str. 20-20 (pozvano predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 903191 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dobar dan, kako ste?
(Good day, how are you?)
Autori
Brajković, Lovorka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Međunarodni simpozij - Zdravlje za sve!, Rijeka, Book of Abstract
/ - , 2017, 20-20
Skup
Međunarodni simpozij - Zdravlje za sve!Helath for All!
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 11.05.2017
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
komunikacija, komunikacijske vještine, suradni odnos
(communication, communication skills ; collaborative relationship)
Sažetak
Komunikacija, općenito gledajući, predstavlja razmjenu informacija putem različitih znakovlja, verbalnih i neverbalnih, uključujući sve procedure kojima ljudi utječu jedni na druge. Komunikacijom razmjenjujemo misli, osjećaje i informacije s ciljem stvaranja odnosa, ovisno o kontekstu komuniciranja. Svaka profesija u svom svakodnevnom radu uključuje osobitosti komunikacijskog procesa. No, u pomažućim strukama, komunikacija i komunikacijske vještine zauzimaju iznimno važno mjesto. Komunikacija je u zdravstvenom sustavu fundamentalna vještina jer je povezana s terapijskim ishodom, zadovoljstvom liječenjem i tretmanom, suradnjom i suradnim odnosom bolesnika i zdravstvenog profesionalca. Višegodišnje iskustvo odnosno talentiranost nisu dovoljni u uspostavi dobrog komunikacijskog procesa između bolesnika, obitelji i članova zdravstvenog tima. Jedino sustavnim učenjem i uvježbavanjem možemo usvojiti ovu važnu vještinu koja omogućava stvaranje odnosa, uspostavu povjerenja, stvaranje suradljivosti i koja omogućava da se bolesnik i zdravstveni profesionalac dobro osjećaju u svojoj trenutačnoj ulozi. Komunikacijski uspješni zdravstveni profesionalci mogu prepoznati potrebe bolesnika, uzimajući u obzir njegove tjelesne, emocionalne, socijalne i duhovne potrebe, stvarajući smislene i dobre odnose s različitim strukturama bolesnika u različitim situacijama, temeljeći svoj odnos na razumijevanju i poštivanju ljudskog dostojanstva. Još od doba Hipokrata postoji svjesnost snage zdravstvenog profesionalca kao lijeka te da „ljubaznost“ može biti korisna za bolesnika. Stoga, investiranjem u usvajanje dobrih komunikacijskih vještina ne samo da pomažemo bolesniku već i nama samima kao profesionalcima da se osjećamo dobro i kompetentno u tom zamršenom odnosu bolesnik – profesionalac.
Izvorni jezik
Hrvatski