Pregled bibliografske jedinice broj: 902660
Utjecaj roda i broja u razumijevanju odnosnih rečenica kod djece s posebnim jezičnim teškoćama
Utjecaj roda i broja u razumijevanju odnosnih rečenica kod djece s posebnim jezičnim teškoćama // Logopedija, 6 (2016), 1; 38-45 doi:10.31299/log.6.1.5 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 902660 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj roda i broja u razumijevanju odnosnih rečenica kod djece s posebnim jezičnim teškoćama
(The role of grammatical gender and number in the comprehension of relative clauses among children with specific language impairment)
Autori
Balija Mećar, Maja ; Pavičić Dokoza, Katarina ; Dulčić, Adinda
Izvornik
Logopedija (1330-5484) 6
(2016), 1;
38-45
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Rod i broj imenica ; odnosne rečenice ; posebne jezične teškoće
(Noun gender and number ; relative clause ; specific language impairment)
Sažetak
Ovim se istraživanjem nastojalo utvrditi olakšavaju li razlike u rodu i broju imenica razumijevanje subjektnih i objektnih odnosnih rečenica u ciljnoj skupini djece s posebnim jezičnim teškoćama (PJT), u dobi od 6 do 11 godina. Razumijevanje tih složenih sintaktičkih struktura ispitano je zadatcima u kojima su djeca trebala odgovarati na pitanja kojima se provjeravalo razumijevanje tematskih uloga unutar odnosne rečenice. Rezultati pokazuju da su ispitanici bili uspješniji u razumijevanju odnosnih rečenica koje se odnose na subjekt, u odnosu na one koje se odnose na objekt. Djeca u dobi od 8 do 11 godina, u odnosu na mlađu skupinu (od 6 do 7 godina), postigla su bolje rezultate u razumijevanju rečenica s različitim morfološkim oznakama (jednina-množina ; muško-žensko). Ti nam rezultati omogućuju bolje razumijevanje prirode PJT-a, a istodobno pružaju i smjernice terapijskog pristupa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Logopedija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Poliklinika SUVAG