Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 902660

Utjecaj roda i broja u razumijevanju odnosnih rečenica kod djece s posebnim jezičnim teškoćama


Balija Mećar, Maja; Pavičić Dokoza, Katarina; Dulčić, Adinda
Utjecaj roda i broja u razumijevanju odnosnih rečenica kod djece s posebnim jezičnim teškoćama // Logopedija, 6 (2016), 1; 38-45 doi:10.31299/log.6.1.5 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 902660 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj roda i broja u razumijevanju odnosnih rečenica kod djece s posebnim jezičnim teškoćama
(The role of grammatical gender and number in the comprehension of relative clauses among children with specific language impairment)

Autori
Balija Mećar, Maja ; Pavičić Dokoza, Katarina ; Dulčić, Adinda

Izvornik
Logopedija (1330-5484) 6 (2016), 1; 38-45

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Rod i broj imenica ; odnosne rečenice ; posebne jezične teškoće
(Noun gender and number ; relative clause ; specific language impairment)

Sažetak
Ovim se istraživanjem nastojalo utvrditi olakšavaju li razlike u rodu i broju imenica razumijevanje subjektnih i objektnih odnosnih rečenica u ciljnoj skupini djece s posebnim jezičnim teškoćama (PJT), u dobi od 6 do 11 godina. Razumijevanje tih složenih sintaktičkih struktura ispitano je zadatcima u kojima su djeca trebala odgovarati na pitanja kojima se provjeravalo razumijevanje tematskih uloga unutar odnosne rečenice. Rezultati pokazuju da su ispitanici bili uspješniji u razumijevanju odnosnih rečenica koje se odnose na subjekt, u odnosu na one koje se odnose na objekt. Djeca u dobi od 8 do 11 godina, u odnosu na mlađu skupinu (od 6 do 7 godina), postigla su bolje rezultate u razumijevanju rečenica s različitim morfološkim oznakama (jednina-množina ; muško-žensko). Ti nam rezultati omogućuju bolje razumijevanje prirode PJT-a, a istodobno pružaju i smjernice terapijskog pristupa.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Logopedija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Poliklinika SUVAG

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Balija Mećar, Maja; Pavičić Dokoza, Katarina; Dulčić, Adinda
Utjecaj roda i broja u razumijevanju odnosnih rečenica kod djece s posebnim jezičnim teškoćama // Logopedija, 6 (2016), 1; 38-45 doi:10.31299/log.6.1.5 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Balija Mećar, M., Pavičić Dokoza, K. & Dulčić, A. (2016) Utjecaj roda i broja u razumijevanju odnosnih rečenica kod djece s posebnim jezičnim teškoćama. Logopedija, 6 (1), 38-45 doi:10.31299/log.6.1.5.
@article{article, author = {Balija Me\'{c}ar, Maja and Pavi\v{c}i\'{c} Dokoza, Katarina and Dul\v{c}i\'{c}, Adinda}, year = {2016}, pages = {38-45}, DOI = {10.31299/log.6.1.5}, keywords = {Rod i broj imenica, odnosne re\v{c}enice, posebne jezi\v{c}ne te\v{s}ko\'{c}e}, journal = {Logopedija}, doi = {10.31299/log.6.1.5}, volume = {6}, number = {1}, issn = {1330-5484}, title = {Utjecaj roda i broja u razumijevanju odnosnih re\v{c}enica kod djece s posebnim jezi\v{c}nim te\v{s}ko\'{c}ama}, keyword = {Rod i broj imenica, odnosne re\v{c}enice, posebne jezi\v{c}ne te\v{s}ko\'{c}e} }
@article{article, author = {Balija Me\'{c}ar, Maja and Pavi\v{c}i\'{c} Dokoza, Katarina and Dul\v{c}i\'{c}, Adinda}, year = {2016}, pages = {38-45}, DOI = {10.31299/log.6.1.5}, keywords = {Noun gender and number, relative clause, specific language impairment}, journal = {Logopedija}, doi = {10.31299/log.6.1.5}, volume = {6}, number = {1}, issn = {1330-5484}, title = {The role of grammatical gender and number in the comprehension of relative clauses among children with specific language impairment}, keyword = {Noun gender and number, relative clause, specific language impairment} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font