Pregled bibliografske jedinice broj: 902016
Koncept dobrobiti djece
Koncept dobrobiti djece // Prvi stručno-znanstveni skup "Biblioterapija u odgojno-obrazovnom radu", Tema: PRIMJENA BIBLIOTERAPIJE ZA DOBROBIT DJECE
Rijeka, Hrvatska, 2017. (plenarno, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 902016 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Koncept dobrobiti djece
(The concept of children's well-being)
Autori
Tatalović Vorkapić, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
Prvi stručno-znanstveni skup "Biblioterapija u odgojno-obrazovnom radu", Tema: PRIMJENA BIBLIOTERAPIJE ZA DOBROBIT DJECE
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 20.10.2017
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
ekološki model, eudemonistička dobrobit, indikatori dobrobiti, model djeteta u društvu, multidimenzionalni model dobrobiti djece, subjektivna dobrobit
(ecological model, eudemonistic well-being, well-being indicators, child in society model, multidimensional model of children's well-being, subjective well-being)
Sažetak
Premda se unutar psihologije i drugih znanosti može pronaći veliki broj istraživanja o dobrobiti odraslih, koja u svojem teorijskom određenju ali i mjerenju imaju dugu povijest, istraživanja o dobrobiti djece nisu bila jasno klasificirana, sustavna i jednoznačno određena. S druge strane veliki broj različitih nacionalnih dokumenata u cijelom svijetu temelji svoje aktivnosti i radne planove upravo na ostvarenju i većoj kvaliteti dobrobiti djece. Budući je poveznica između potreba svakodnevnog života, odnosno potreba djece i temeljnih doprinosa društvenih znanosti ključna kako bi se unaprijedila kvaliteta života djece i mladih u svijetu, iznimno je važno jasno koncepcijski odrediti što je to zapravo, dobrobit djece. Stoga je cilj ovog rada prikazati osnovne koncepcijske odrednice dobrobiti koje kreću od teorija psihičkog stanja (hedonistički smjer), preko teorija temeljenih na ljudskim željama, do teorija temeljenih na ljudskim potrebama (eudemonistički smjer). Pritom izvor opisanih teorija nije samo u pozitivnoj psihologiji, već i u drugim disciplinama društvenih znanosti. Nakon ovog općeg određenja, prikazat će se prve teorije dobrobiti djece: Brofenbrennerov ekološki model i Bennetov model djeteta u društvu. No, nedovoljna cjelovitost i složenost ova dva modela rezultirala je kreiranjem suvremenog i danas općeprihvaćenog multidimenzionalnog pristupa u shvaćanju dobrobiti djece Ben-Arieha i suradnika. Ovaj pristup, pored ostalog, detaljno opisuje i psihologiju dobrobiti djece. Na kraju su opisani indikatori i aktualni suvremeni diskursi odobrobiti djece.
Izvorni jezik
Hrvatski