Pregled bibliografske jedinice broj: 902013
Slični, a opet različiti… - Analiza odnosa između osobina ličnosti, smisla za humor i stavova prema primjeni humora u radu odgajatelja
Slični, a opet različiti… - Analiza odnosa između osobina ličnosti, smisla za humor i stavova prema primjeni humora u radu odgajatelja // Identitet i različitost u odgoju i obrazovanju Znanstveno-stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem
Zadar, Hrvatska, 2017. (plenarno, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 902013 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Slični, a opet različiti… - Analiza odnosa između osobina ličnosti, smisla za humor i stavova prema primjeni humora u radu odgajatelja
(Similar, yet different ... – The analysis of the relationship between personality traits, sense of humor and attitudes towards the application of humor in the pre-school teachers' work)
Autori
Tatalović Vorkapić, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
Identitet i različitost u odgoju i obrazovanju Znanstveno-stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 21.09.2017. - 23.09.2017
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
odgajatelji, osobine ličnosti, smisao za humor, stavovi, humor u radu s djecom
(pre-school teachers, personality traits, sense of humor, attitudes, humor in the work with children)
Sažetak
Premda značajan broj temeljnih dokumenata iz domene ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja ističe važnost ličnosti odgajatelja, koja u okviru implicitne pedagogije igra važnu ulogu u radu s djecom predškolske dobi, nedostaju sustavna, objektivna i pouzdana istraživanja. Stoga je osnovni cilj ovog rada prikazati dosadašnja istraživanja osobina ličnosti odgajatelja, te analizirati njihov odnos sa smislom za humor i stavovima prema primjeni humora u radu s djecom predškolske dobi. Istraživanjem je obuhvaćen uzorak od 202 odgajatelja iz 13 dječjih vrtića u Primorsko-goranskoj županiji. Primijenjene su tri skale: kratka skala od deset čestica koja mjeri „Velikih pet“ dimenzija ličnosti ; Skala smisla za humor koja mjeri šest dimenzija, te anketa za ispitivanje stavova prema važnosti primjene humora u radu s djecom. Rezultati su potvrdili pretpostavku o značajnoj pozitivnoj povezanosti svih dimenzija ličnosti s pojedinim dimenzijama smisla za humor kao i s pozitivnim stavovima prema primjeni humora u radu s djecom. Glavni efekti sedam regresijskih analiza pokazali su se značajnima, te se u radu analiziraju specifični doprinosi pojedinih osobina ličnosti. Zaključno, ova studija pruža kvalitetne smjernice za unapređenje odgajateljske prakse, oblika stručnog usavršavanja i studijskih programa, ali otvara i pojedina istraživačka pitanja za buduće studije.
Izvorni jezik
Hrvatski