Pregled bibliografske jedinice broj: 902011
Procjena spremnosti studenata na izazove nastavničkog poziva
Procjena spremnosti studenata na izazove nastavničkog poziva // Changing perspectives and approaches in contemporary teaching / Sablić, M. ; Škugor, A. ; Đurđević Babić, I. (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Association for Teacher Education in Europe (ATEE), 2017. str. 220-221 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 902011 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Procjena spremnosti studenata na izazove nastavničkog poziva
(The evaluation of student readiness for the challenges of the teaching profession)
Autori
Škojo, Tihana ; Jukić, Renata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Changing perspectives and approaches in contemporary teaching
/ Sablić, M. ; Škugor, A. ; Đurđević Babić, I. - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Association for Teacher Education in Europe (ATEE), 2017, 220-221
ISBN
978-953-6965-61-8
Skup
Conference ATEE 2017
Mjesto i datum
Dubrovnik, Hrvatska, 23.10.2017. - 25.10.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
pedagoško-didaktičko-metodičke kompetencije, socijalne i individualne kompetencije, studenti nastavničkih studija
(pedagogical-didactic-methodical competencies, social and individual competencies, students of educational studies)
Sažetak
Stjecanje nastavničkih kompetencija u koje ubrajamo i pedagoško-didaktičko-metodičke kompetencije definirano je kurikulumima različitih kolegija na fakultetima koji obrazuju buduće nastavnike. U širem europskom kontekstu promišlja se kompetencijski profil nastavnika, ali i djelotvornost studija u stjecanju i razvijanju navedenih kompetencija. U suvremenoj školi potrebno je neprestano redefiniranje znanja, vještina, sposobnosti i vrijednosti potrebnih nastavnicima za uspješno planiranje i vođenje odgojno-obrazovnog procesa. Istraživanjem se nastoji ispitati važnost i stupanj ovladanosti pojedinim nastavničkim kompetencijama studenata diplomskih studija nastavničkih usmjerenja kroz samoprocjenu posjedovanja pedagoško-didaktičko-metodičkih kompetencija koje stječu unutar formalnog obrazovanja (na fakultetu) i samoprocjenu vlastite osposobljenosti za rad s djecom i mladima i njihovim roditeljima te posjedovanje socijalnih i individualnih kompetencija za obavljanje nastavničkog poziva. Proveden je polustrukturirani intervju s po 8 studenata nastavničkih usmjerenja iz različitih područja: umjetničkog, društveno-humanističkog, prirodoslovno-matematičkog. Rezultati istraživanja pokazali su kako studenti jasno prepoznaju kompetencije koje su im važne za uspješan rad u nastavi. Svjesni iznimnih zahtjeva i izazova suvremenog obrazovanja studenti osjećaju strah od „ulaska“ u razred te propituju svoju spremnost za ispravne načine reagiranja u pojedinim nastavnim epizodama. Ukazuju na potrebu stalnog podizanja razine svojih pedagoških kompetencija te ističu potrebu za izmjenom studijskih programa, usmjerenoj prema povećanju nastavne prakse, kako bi što spremnije i sigurnije započeli svoje radno iskustvo.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek,
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku