Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 902011

Procjena spremnosti studenata na izazove nastavničkog poziva


Škojo, Tihana; Jukić, Renata
Procjena spremnosti studenata na izazove nastavničkog poziva // Changing perspectives and approaches in contemporary teaching / Sablić, M. ; Škugor, A. ; Đurđević Babić, I. (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Association for Teacher Education in Europe (ATEE), 2017. str. 220-221 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 902011 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Procjena spremnosti studenata na izazove nastavničkog poziva
(The evaluation of student readiness for the challenges of the teaching profession)

Autori
Škojo, Tihana ; Jukić, Renata

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Changing perspectives and approaches in contemporary teaching / Sablić, M. ; Škugor, A. ; Đurđević Babić, I. - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Association for Teacher Education in Europe (ATEE), 2017, 220-221

ISBN
978-953-6965-61-8

Skup
Conference ATEE 2017

Mjesto i datum
Dubrovnik, Hrvatska, 23.10.2017. - 25.10.2017

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
pedagoško-didaktičko-metodičke kompetencije, socijalne i individualne kompetencije, studenti nastavničkih studija
(pedagogical-didactic-methodical competencies, social and individual competencies, students of educational studies)

Sažetak
Stjecanje nastavničkih kompetencija u koje ubrajamo i pedagoško-didaktičko-metodičke kompetencije definirano je kurikulumima različitih kolegija na fakultetima koji obrazuju buduće nastavnike. U širem europskom kontekstu promišlja se kompetencijski profil nastavnika, ali i djelotvornost studija u stjecanju i razvijanju navedenih kompetencija. U suvremenoj školi potrebno je neprestano redefiniranje znanja, vještina, sposobnosti i vrijednosti potrebnih nastavnicima za uspješno planiranje i vođenje odgojno-obrazovnog procesa. Istraživanjem se nastoji ispitati važnost i stupanj ovladanosti pojedinim nastavničkim kompetencijama studenata diplomskih studija nastavničkih usmjerenja kroz samoprocjenu posjedovanja pedagoško-didaktičko-metodičkih kompetencija koje stječu unutar formalnog obrazovanja (na fakultetu) i samoprocjenu vlastite osposobljenosti za rad s djecom i mladima i njihovim roditeljima te posjedovanje socijalnih i individualnih kompetencija za obavljanje nastavničkog poziva. Proveden je polustrukturirani intervju s po 8 studenata nastavničkih usmjerenja iz različitih područja: umjetničkog, društveno-humanističkog, prirodoslovno-matematičkog. Rezultati istraživanja pokazali su kako studenti jasno prepoznaju kompetencije koje su im važne za uspješan rad u nastavi. Svjesni iznimnih zahtjeva i izazova suvremenog obrazovanja studenti osjećaju strah od „ulaska“ u razred te propituju svoju spremnost za ispravne načine reagiranja u pojedinim nastavnim epizodama. Ukazuju na potrebu stalnog podizanja razine svojih pedagoških kompetencija te ističu potrebu za izmjenom studijskih programa, usmjerenoj prema povećanju nastavne prakse, kako bi što spremnije i sigurnije započeli svoje radno iskustvo.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek,
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku

Profili:

Avatar Url Tihana Škojo (autor)

Avatar Url Renata Jukić (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Škojo, Tihana; Jukić, Renata
Procjena spremnosti studenata na izazove nastavničkog poziva // Changing perspectives and approaches in contemporary teaching / Sablić, M. ; Škugor, A. ; Đurđević Babić, I. (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Association for Teacher Education in Europe (ATEE), 2017. str. 220-221 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Škojo, T. & Jukić, R. (2017) Procjena spremnosti studenata na izazove nastavničkog poziva. U: Sablić, M., Škugor, A. & Đurđević Babić, I. (ur.)Changing perspectives and approaches in contemporary teaching.
@article{article, author = {\v{S}kojo, Tihana and Juki\'{c}, Renata}, year = {2017}, pages = {220-221}, keywords = {pedago\v{s}ko-didakti\v{c}ko-metodi\v{c}ke kompetencije, socijalne i individualne kompetencije, studenti nastavni\v{c}kih studija}, isbn = {978-953-6965-61-8}, title = {Procjena spremnosti studenata na izazove nastavni\v{c}kog poziva}, keyword = {pedago\v{s}ko-didakti\v{c}ko-metodi\v{c}ke kompetencije, socijalne i individualne kompetencije, studenti nastavni\v{c}kih studija}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Association for Teacher Education in Europe (ATEE)}, publisherplace = {Dubrovnik, Hrvatska} }
@article{article, author = {\v{S}kojo, Tihana and Juki\'{c}, Renata}, year = {2017}, pages = {220-221}, keywords = {pedagogical-didactic-methodical competencies, social and individual competencies, students of educational studies}, isbn = {978-953-6965-61-8}, title = {The evaluation of student readiness for the challenges of the teaching profession}, keyword = {pedagogical-didactic-methodical competencies, social and individual competencies, students of educational studies}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Association for Teacher Education in Europe (ATEE)}, publisherplace = {Dubrovnik, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font