Pregled bibliografske jedinice broj: 900752
Socijalni aspekti kurikuluma cjelodnevne škole
Socijalni aspekti kurikuluma cjelodnevne škole, 2010., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 900752 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalni aspekti kurikuluma cjelodnevne škole
(Social aspects of extended-day school curriculum)
Autori
Rattinger, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
10.06
Godina
2010
Stranica
209
Mentor
Hrvatić, Neven
Ključne riječi
kurikulum cjelodnevne škole ; odgoj ; socijalni aspekt ; socijalne vještine ; socijalne kompetencije
(extended-day school curriculum ; education ; social aspect ; social skills ; social competences)
Sažetak
Suvremeno društvo stavlja pred odgojno-obrazovni sustav velike izazove, prema promjenama koje idu u susret i društvu i učenicima. Od škole se očekuje da djeluje na cjeloviti razvoj učenika i potiče razvoj kompetencija potrebnih za život. Neizostavan dio nacionalnog kurikuluma mora biti kurikulum cjelodnevne škole u kojoj djeca, učenici uz nastavu provode dio dana u igri i kroz suradnju sa svojim vršnjacima razvijaju socijalne vještine i stječu potrebne kompetencije. Ovim smo radom proučavali teorijske postavke o mogućem utjecaju cjelodnevne škole na razvoj socijalnih vještina kod učenika. U empirijskom smo dijelu, pomoću upitnika, ispitali stavove i mišljenja učitelja i roditelja učenika o organizacijskom i socijalnom aspektu cjelodnevne škole. Rezultati pokazuju da veliki broj učitelja i roditelja smatra da se produžavanjem školskog radnog dana učenika, koji je u skladu s radnim vremenom roditelja, stvaraju uvjeti za bolje odgojno djelovanje škole. Djeca su manje prepuštena sama sebi i/ili „ulici“ i kvalitetnije provode slobodno vrijeme. Boravkom u školi (u slobodno vrijeme) stvaraju se situacije u kojima dijete na prirodan način stječe socijalne vještine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija