Pregled bibliografske jedinice broj: 898817
Uključivanje korisnika osnovne škole Cvjetno naselje u projektiranje školskog dvorišta
Uključivanje korisnika osnovne škole Cvjetno naselje u projektiranje školskog dvorišta, 2015., diplomski rad, diplomski, Agronomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 898817 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uključivanje korisnika osnovne škole Cvjetno naselje u projektiranje školskog dvorišta
(Users involvement of Elementary school Cvjetno naselje in designing the schoolyard)
Autori
Bunjak-Pajdek, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Agronomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
10.07
Godina
2015
Stranica
92
Mentor
Pereković, Petra
Ključne riječi
školsko dvorište, OŠ Cvjetno naselje, nastava na otvorenom, igra, dječji crteži/tlocrti, participativno projektiranje
(schoolyard, Grade school Cvjetno naselje, outdoor learning, playing, children drawings/drawing map, participatory design)
Sažetak
Ovaj rad se fokusira na funkcionalnost, uređenost, korištenje i namjenu dvorišta osnovnih škola. Školska dvorišta su često zanemarena u samom procesu projektiranja i organizacije školske parcele, te ne zadovoljavaju potrebe njegovih korisnika. Nužno je obnoviti i poboljšati postojeća školska dvorišta, no pitanje je kako i na temelju kojih pretpostavki i ciljeva. Kao mogući odgovor nameće se bottom up pristup te metoda participativnog projektiranja. Kako bi što točnije definirali nove sadržaje i funkcije dvorišta moramo direktno uključiti njegove krajnje korisnike. Uključivanje učenika i zaposlenika trebalo bi krenuti od samog početka analiziranja i projektiranja, a ne tek na kraju pri izvedbi koja se često svodi na kozmetičke zahvate. U radu su postavljene smjernice i opći uvjeti školskog dvorišta, dok je konkretan primjer participativnog projektiranja i prijedlog uređenja dvorišta izrađen s učenicima i zaposlenicima OŠ Cvjetno naselje. U sklopu istraživanja, provedena je radionica s učenicima i intervjui sa zaposlenicima. Dobiveni rezultati pokazali su da svi priželjkuju promjene, učenici više u vidu novih sadržaja, dok zaposlenici više u smjeru estetskih zahvata. Kako bi se uvidjele razlike ovakvog pristupa naspram analitičkog projektiranja dobiveni rezultati prijedloga preuređenja dvorišta OŠ Cvjetno naselje kompariran je s prijedlogom nastalim u sklopu mog prošlog diplomskog rada „Prostorno uređenje školskog dvorišta i njegova uloga u odgojno-obrazovnoj ekologiji“, izrađenog na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, na Odsjeku za pedagogiju 2013.godine.
Izvorni jezik
Hrvatski