Pregled bibliografske jedinice broj: 897448
Intenzitet i utjecaj potrošačkog animoziteta i etnocentrizma u Hrvatskoj
Intenzitet i utjecaj potrošačkog animoziteta i etnocentrizma u Hrvatskoj // Ekonomski vjesnik, XXVI (2013), 1; 39-56 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 897448 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Intenzitet i utjecaj potrošačkog animoziteta i etnocentrizma u Hrvatskoj
(The intensity and impact of consumer animosity and ethnocentrism in Croatia)
Autori
Matić, Matea
Izvornik
Ekonomski vjesnik (0353-359X) XXVI
(2013), 1;
39-56
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
potrošački animozitet, potrošački etnocentrizam, regije, županije, Hrvatska
(consumer animosity, consumer ethnocentrism, Region, County, Croatia)
Sažetak
Stavovi i osjećaji potrošača prema stranim proizvodima već su godinama predmet istraživanja na području ponašanja potrošača. Potrošački etnocentrizam i animozitet odnose se na ekonomske posljedice u okviru potrošačkih kupovnih izbora kao rezultat moralnih i društvenih obveza ili emocionalnih reakcija potrošača. Negativne predrasude i osjećaji mogu snažno utjecati na moralnu i društvenu odgovornost potrošača, a time i na njihov krajnji kupovni izbor domaćeg ili stranog proizvoda. Cilj je ovoga rada utvrditi razlike u tendenciji animoziteta i etnocentrizma s obzirom na pojedinu regiju, županiju, tip i veličinu naselja u Hrvatskoj. Isto tako, cilj je rada spoznati smjer i intenzitet utjecaja tendencije potrošačkog animoziteta prema zemljama bivše Jugoslavije na tendencije potrošačkoga etnocentrizma. Ispitivanje je provedeno na uzorku od 1000 ispitanika na području Republike Hrvatske. Podaci su prikupljeni putem anketnog upitnika, a za dobivanje relevantnih rezultata korištena je faktorska analiza, analiza varijance (ANOVA) i Pearsonov koeficijent korelacije. Analizom varijance utvrđeno je da postoje značajne razlike u tendenciji potrošačkog animoziteta i etnocentrizma između županija, tipa i veličine naselja, ali ne i s obzirom na pojedinu regiju Hrvatske. Rezultati istraživanja su utvrdili povezanost tendencije potrošačkog animoziteta prema zemljama bivše Jugoslavije i tendencije potrošačkog etnocentrizma na području Hrvatske.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Ekonomija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- EconLit