Pregled bibliografske jedinice broj: 897039
Primjena planograma kao suvremenog alata upravljanja prostorom u prodavaonici
Primjena planograma kao suvremenog alata upravljanja prostorom u prodavaonici, 2017., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 897039 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena planograma kao suvremenog alata upravljanja prostorom u prodavaonici
(Application of planogram as a contemporary space management tool in the store)
Autori
Kolić, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
26.09
Godina
2017
Stranica
71
Mentor
Petljak, Kristina
Neposredni voditelj
Štulec, Ivana
Ključne riječi
upravljanje kategorijama proizvoda ; upravljanje prostorom ; prostor na polici ; planogram ; smještaj proizvoda ; fokus grupa ; kava
(category management ; space management ; shelf space ; planogram ; product placement ; focus group ; coffee)
Sažetak
Cilj ovog rada je opisati proces upravljanja kategorijama proizvoda i planiranja prostora na polici, ali i prezentirati rezultate diskusije provedene putem fokus grupe. Danas su gotovo sve maloprodajne aktivnosti usmjerene prema potrebama kupaca, trgovci žele stjecati nove kupce, a proizvođači žele biti bolji od svojih konkurenata. Upravljanje kategorijama uglavnom se opisuje kao proces od osam koraka. To je proces podjele svih proizvoda u robne kategorije. Kategoriju čine proizvodi i usluge koji grupirani zajedno zadovoljavaju kupčevu potrebu i definiraju njegovo ponašanje pri kupnji. Planogram je vizualni dijagram koji pruža detalje o smještaju svakog proizvoda u prodavaonici. Uz pomoć ovog alata, trgovci dobivaju informacije o tome na koju policu proizvod treba biti smješten te koliko lica (eng. facing) treba imati. Kako se konkurencija povećava, prodavači i trgovci sve više su svjesni važnosti korištenja različitih alata poput displeja i planograma koji im pomažu u zadovoljenju potreba kupaca. Smještaj proizvoda i poboljšanje prodaje dva su najčešća razloga za implementaciju planograma. Glavni cilj istraživanja bio je otkriti koje elemente potrošači smatraju važnima pri odabiru proizvoda kave sa police u prodavaonici. Istraživanje je provedeno putem fokus grupe među devet sudionika. Rezultati istraživanja upućuju da potrošači cijene dostupnost proizvoda i lokaciju prodavaonice, ali nisu u potpunosti svjesni vizualne važnosti prilikom izrade rasporeda prodavaonice i raspodjele mjesta na polici.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Napomena
Diplomski rad, Sveučilišni diplomski studij Poslovne ekonomije, smjer Trgovina
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb