Pregled bibliografske jedinice broj: 896135
CILJNA ORIJENTACIJA I PERCEPCIJA MOTIVACIJSKE KLIME NA NASTAVI TJELESNE I ZDRAVSTVENE KULTURE
CILJNA ORIJENTACIJA I PERCEPCIJA MOTIVACIJSKE KLIME NA NASTAVI TJELESNE I ZDRAVSTVENE KULTURE, 2016., diplomski rad, diplomski, Kineziološki fakultet, Zagreb, Hrvatska
CROSBI ID: 896135 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
CILJNA ORIJENTACIJA I PERCEPCIJA MOTIVACIJSKE KLIME NA NASTAVI TJELESNE I ZDRAVSTVENE KULTURE
(Goal orientation and percieve motivational climate in physical education)
Autori
Nikolić-Kovačić, Ivona
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Kineziološki fakultet
Mjesto
Zagreb, Hrvatska
Datum
29.09
Godina
2016
Stranica
50
Mentor
Barić, Renata
Ključne riječi
ciljna orijentacija, motivacijska klima, tjelesna i zdravstvena kultura, TEOSQ, CTEOSQ,
(Goal orientation, motivational climate, physical education, TEOSQ, CTEOSQ)
Sažetak
Cilj rada je opisati i istražiti postoje li razlike u ciljnoj orijenatciji i percepciji motivacijske klime na nastavi u srednjoj školi s obzirom na spol studentata, ispitati postoje li razlike u ciljnoj orijentiranosti s obzirom na buduće profesije. Cilj je, također, ispitati postoje li razlike u percepciji motivacijske klime studenata različitog profila ciljne orijentacije. Prigodan uzorak entiteta čine 200 studenata Kineziološkog fakulteta u Zagrebu, dobi od 21-31 godine. Za mjerenje konstrukata ciljne orijentiranosti koristio se Upitnik ciljne orijentacije u sportu, Croatian CTEOSQ je hrvatski prijevod TEOSQ-a (Barić i Horga, 2007), koji je upotrebljen u ovom istraživanju. Za procjenu motivacijske klime korištena je hrvatska verzija upitnika motivacijske klime u sportu (Barić, 2007), prilagođen za tjelesnu i zdravstvenu kulturu. Rezultati pokazuju statistički značajnu razliku u ciljnoj orijentaciji i percepciji motivacijske klime s obzirom na spol. Studentice su u većoj mjeri usmjerene prema zadatku i usavršavanju vještina, te znatno više percipiraju kooperativnu motivacijsku klimu za razliku od studenata. Statističke značajne razlike u ciljnoj orijentaciji prema budućim profesijama nema, no rezultati pokazuju da su studenti u sve četiri skupine u prosjeku nešto više usmjereni na zadatak i usavršavanje vještina. Rezultati su potvrdili statistički značajnu razliku u percepciji motivacijske klime s obzirom na različite profile ciljne orijentacije. Razlika je nađena u percepciji kompetitivne motivacijske klime između 1. (visoki ego/visok task) i 3. (visoki task/nizak ego) profila, studente razlikuje niska razina orijentacije na ishode i rezultate. Nadalje, utvrđena je statistički značajna razlika u percepciji kooperativne motivacijske klime između profila 1 (visoki ego/visoki task) i 2 (nizak ego/nizak task) razlikuje ih visoka razina orijentacije na zadatak i usavršavanje vještina, te na ishode i rezultate. Također, vidljva je razlika u percepciji kooperativne motivacijske klime između profila 2 (nizak ego/nizak task) i 3 (visoki task/nizak ego), razlikuje ih visoka razina orijentacije na zadatak. Ne postoji statistički značajna razlika između profila 2 (nizak ego/nizak task) i 4 (nizak task/visoki ego) u percepciji kompetitivne motivacijske klime iako ih razlikuje visoka usmjerenost na rezultat i ishod.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija