Pregled bibliografske jedinice broj: 895265
Zadovoljstvo bolesnika u bolnici – ishod kvalitete skrbi
Zadovoljstvo bolesnika u bolnici – ishod kvalitete skrbi, 2017., diplomski rad, diplomski, Medicinski fakultet Osijek, diplomski studij Sestrinstvo, Osijek, Hrvatska
CROSBI ID: 895265 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zadovoljstvo bolesnika u bolnici – ishod kvalitete skrbi
(Hospital patient satisfaction - quality of care outcome)
Autori
Mikulić, Šerli
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Medicinski fakultet Osijek, diplomski studij Sestrinstvo
Mjesto
Osijek, Hrvatska
Datum
29.09
Godina
2017
Stranica
32
Mentor
Prlić, Nada
Ključne riječi
zadovoljstvo bolesnika ; bolnica ; kvaliteta skrbi.
(patient satisfaction ; hospital ; quality of care.)
Sažetak
Cilj: Cilj je istraživanja ispitati zadovoljstvo bolesnika dobivenom zdravstvenom skrbi, odnosom zdravstvenih djelatnika, smještajem, čistoćom i prehranom tijekom hospitalizacije. Ispitanici i metode: Ispitanici su bili bolesnici hospitalizirani u OŽB Vinkovci. U istraživanju je sudjelovalo 120 bolesnika, metodom prigodnog odabira. Kao instrument istraživanja upotrijebljen je anketni upitnik „HCAHPS Survey.“ Sva pitanja procjenjivala su se na četiristupanjskoj Likertovoj skali, osim pitanja o ukupnom zadovoljstvu bolnicom – ona se procjenjivala na desetstupanjskoj. Rezultati: Postoji razlika u zadovoljstvu bolesnika prema spolu. Muškarci su značajnije zadovoljniji prehranom u odnosu na žene (P = 0, 01). Što se tiče preporuke bolnice, značajno više žena bi bolnicu preporučilo svojoj obitelji i prijateljima (P = 0, 007). Postoji razlika prema dobi. Ispitanici u dobi do 65 godina značajno boljom ocjenjuju komunikaciju s medicinskim sestrama (P = 0, 005), boljom smatraju odgovornost bolničkoga osoblja (P = 0, 03) i bolje razumiju skrb nakon otpusta iz bolnice (P = 0, 02) u odnosu na ispitanike od 65 i više godina. Stariji ispitanici, u dobi od 65 i više godina, značajno boljom ocjenjuju tišinu bolničkoga okruženja (P = 0, 04). Nema statistički značajnih razlika u zadovoljstvu bolesnika bolnicom s obzirom na način prijema u bolnicu, hitni prijem ili prijem u roku od mjesec dana. Postoji razlika prema razini obrazovanja. Značajno bolju ocjenu komunikaciji s medicinskim sestrama dali su ispitanici više ili visoke stručne spreme u odnosu na ispitanike niže razine obrazovanja (P = 0, 03), a time je i razumijevanje skrbi nakon otpusta iz bolnice značajno slabije kod ispitanika sa završenom osnovnom školom ili niže (P = 0, 04) u odnosu na ispitanike više razine obrazovanja. Zaključak: Ispitanici su zadovoljni dobivenom zdravstvenom uslugom, odnosom zdravstvenih djelatnika, smještajem, čistoćom, a nisu zadovoljni prehranom tijekom hospitalizacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti