Pregled bibliografske jedinice broj: 894732
ANALIZA ČIMBENIKA ODRŽIVE POTROŠNJE GENERACIJE Z U MODNOJ INDUSTRIJI
ANALIZA ČIMBENIKA ODRŽIVE POTROŠNJE GENERACIJE Z U MODNOJ INDUSTRIJI // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 68 (2017), 3; 297-318 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 894732 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ANALIZA ČIMBENIKA ODRŽIVE POTROŠNJE GENERACIJE Z U MODNOJ INDUSTRIJI
(THE ANALYSIS OF THE SUSTAINABLE CONSUMPTION PATTERNS OF GENERATION Z IN FASHION INDUSTRY)
Autori
Razum, Andrea ; Pandža Bajs, Irena ; Zekić, Zrinka
Izvornik
Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb (0424-7558) 68
(2017), 3;
297-318
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
održiva potrošnja, modna industrija, generacija Z
(sustainable consumption, fashion industry, generation Z)
Sažetak
Rad istražuje održivu potrošnju generacije Z u modnoj industriji i čimbenike koji utječu na kupnju odjeće proizvedene u skladu sa zahtjevima održivog razvoja. Iako mladi potrošači postaju sve više osviješteni o štetnom utjecaju modne industrije na okoliš, o problemima djećjeg rada, iskorištavanju radnika i prenapučenih tvornica, kao i kvalitete tako proizvedenih odjevnih predmeta, ipak u procesu kupovnih odluka dolazi do potrošačkog jaza i ne ostvaruju etičku potrošnju proizvoda modne industrije. Sukladno tome važno je istražiti koji čimbenici utječu na njihovu etičku potrošnju te koliki je njihov utjecaj na kupovno ponašanje potrošača. Za analizu utjecaja varijabli svjesnosti potrošača o zaštiti okoliša, uključenosti u ekološke aktivnosti, obitelji, vršnjaka i medija na važnost elemenata održive potrošnje generacije Z prilikom kupnje odjevnih predmeta, korištena je multivarijantna metoda PLS-SEM. Sukladno provedenoj analizi zaključeno je da mediji, obitelj i vršnjaci posredno preko uključenosti u ekološke probleme zajednice pozitivno utječu na održivu potrošnju generacije Z pri kupnji proizvoda modne industrije, dok ekološka osviještenost nema značajan utjecaj na njihovu održivu potrošnju u modnoj industriji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus
- EconLit