Pregled bibliografske jedinice broj: 894729
Analiza motiva i percepcije potrošača pri kupovini proizvoda brze mode
Analiza motiva i percepcije potrošača pri kupovini proizvoda brze mode, 2017., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 894729 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza motiva i percepcije potrošača pri kupovini proizvoda brze mode
(Consumers' motives and perception in fast fashion produst buying)
Autori
Novak, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
14.09
Godina
2017
Stranica
73
Mentor
Pandža Bajs, Irena
Ključne riječi
motivi potrošača, proizvodi brze mode, percepcija potrošača, percipirani rizik
(consumer motives, fast-fashion products, consumer perception, and perceived risk)
Sažetak
Modna industrija se konstantno razvija te je tako brza moda postala sve više privlačna potrošačima koji su svakim danom sve više motivirani za kupovinu takve vrste odjeće, stoga je važno saznati koji su to glavni motivi koji pokreću potrošača na kupovinu brzih modnih proizvoda. Cilj ovog rada je istraživanje i analiza specifičnosti motiva i percepcije potrošača prilikom kupovine proizvoda brze mode. U radu se još analizira i percipirani rizika žena potrošača u Hrvatskoj prilikom kupovine proizvoda brze mode, usporedba motiva i percepcije ispitanika prema proizvodima brze mode između dvije dobne skupine te usporedba dobivenih rezultata s rezultatima prethodnih istraživanja. Istraživanje je provedeno primjenom skupnih intervjua u kojima su sudjelovale ispitanice različite dobi. Dobiveni rezultati istraživanja ukazuju da su potrošači potaknuti prvenstveno hedonističkim motivima na kupovinu odjeće u prodavaonicama brze mode. Percepcija potrošača varira među ispitanicama različite dobne skupine. Percepcija o kvaliteti proizvoda među mlađim potrošačima je pozitivna, jer mnoge mlađe žene nisu u mogućnosti si priuštiti skuplje proizvode, budući da u ovu skupinu ispitanica ulaze većinom osobe koje su studentice i imaju manji budžet na raspolaganju za kupovinu te radije biraju velik broj odjevnih predmeta niže kvalitete po povoljnijim cijenama, dok na drugu stranu generacija žena potrošača preko 30 godina smatra odjeću kupljenu u prodavaonicama brze mode manje kvalitetnom, stoga je mišljenje žena potrošača ove dobne skupine prema pojedinim markama odjeće koju nude prodavaonice brze mode da se radi o nekvalitetnoj odjeći te iz tog razloga u manjoj mjeri kupuju odjeću u prodavaonicama brze mode. Analiza pokazuje da se percepcija potrošača može poboljšati većom informiranošću potrošača o materijalu i kvaliteti odjeće, ulaganjem u lojalnost i zadovoljstvo potrošača, a to se u većoj mjeri odnosi na žene potrošače preko 30 godina starosti koji kupuju odjeću brze mode u manjoj mjeri od mlađe generacije žena kao potrošača odjeće brze mode.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb