Pregled bibliografske jedinice broj: 894722
Povezanost materijalističkih vrijednosti s kompulzivnim oblikom kupovnog ponašanja studenata
Povezanost materijalističkih vrijednosti s kompulzivnim oblikom kupovnog ponašanja studenata, 2017., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 894722 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost materijalističkih vrijednosti s kompulzivnim oblikom kupovnog ponašanja studenata
(Relationship between materialistic values and compulsive buying behavior among students)
Autori
Ćurić, Ružica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
28.09
Godina
2017
Stranica
61
Mentor
Pandža Bajs, Irena
Ključne riječi
materijalizam, kompulzivna kupnja, ponašanje potrošača
(materialism, compulsive buying, consumer behavior)
Sažetak
Procesom globalizacije i sve bržim razvojem tržišne ekonomije dolazi do situacije da se danas više ne kupuje samo iz potrebe, već radi zabave, razbibrige kao i zbog – bolesti. Istraživanja su pokazala da je problem kompulzivnog ponašanja potrošača pri kupnji sve učestaliji poremećaj koji je potrebno liječiti. Dokazano je da od kompulzivnog kupovanja pate osobe koji imaju razvijene "materijalističke crte" na planu osobnosti i koje imaju osjećaj niskog samopouzdanja - kompulzivno kupovanje služi im tome da pokušaju promijeniti taj osjećaj. Posljednjih godina, mnoštvo studija koristi MVS skalu (Materialistic Value Scale) pri istraživanju važnosti posjedovanja materijalnih stvari te proučavajući njihov utjecaj na razne oblike ponašanja potrošača. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati MVS skalu na uzorku studenata Republike Hrvatske te istražiti da li su materijalistički orijentirani te kakav to utjecaj ima na njihovo kompulzivno kupovno ponašanje. Studenti predstavljaju profitabilno tržište, a izražene materijalističke vrijednosti smatraju se jednim od ključnih pokazatelja sklonosti kompulzivnom kupovnom ponašanju, te je ključan za procjenu budućeg kupovnog ponašanja. Istraživanje je provedeno putem online ankete na uzorku od 150 studenata Sveučilišta u Zagrebu, obuhvaćajući pritom 13 fakulteta. Rezultati istraživanja pokazali su da hrvatskim studentima materijalne stvari nisu ključne za kupovinu, ali i nešto višu sklonost kompulzivnom kupovanju. Također je uočena razlika između muškaraca i žena u navedenim kriterijima. Kao najvažniji dio ovog istraživanja, uočeno je da veće vrednovanje materijalističkih vrijednosti utječu na kompulzivnost pri kupnji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija