Pregled bibliografske jedinice broj: 894718
Marketinška komunikacija putem interneta u industriji brze mode
Marketinška komunikacija putem interneta u industriji brze mode, 2017., diplomski rad, preddiplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 894718 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Marketinška komunikacija putem interneta u industriji brze mode
(Internet marketing communication in fast fashion)
Autori
Radoš, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
28.09
Godina
2017
Stranica
39
Mentor
Pandža Bajs, Irena
Ključne riječi
komunikacija putem interneta, brza moda
(internet communication, fast fashion)
Sažetak
Razvojem Interneta došlo je do velikih promjena u području marketinške komunikacije. Danas su informacije o svemu na dohvat ruke, od pretraživanja putem tražilica do praćenja društvenih mreža, sve je moguće pronaći u nekoliko klikova. Mnoga su poduzeća uvidjela važnost ovog kanala pa ga iz tog razloga i uvelike koriste u svrhu komuniciranja vrijednosti potrošačima. Dostupnost, prisutnost u svim dijelovima svijeta i minimalni troškovi neka su od obilježja koja čine Internet odličnim alatom za komunikaciju u industriji brze mode. Stoga, cilj ovog rada je utvrditi na koji način marke brze mode komuniciraju sa svojim potrošačima, odnosno koje oblike marketinške komunikacije putem Interneta koriste. Provedena je analiza upotrebe alata kao što su search engine marketing, elektronička pošta, društveni mediji i virusni marketing u svrhu marketinške komunikacije modnih marki Zare, H&M-a i Manga. Istraživanjem je ustanovljeno da navedene modne marke primjenjuju uglavnom slične tehnike marketinške komunikacije putem Interneta: nude pretplatu na enewsletter, imaju mobilnu aplikaciju i prisutni su na društvenim mrežama gdje objavljuju sadržaj vezan uz nove kolekcije te koriste search engine marketing kako bi poboljšali vidljivost svoje web stranice prilikom pretrage na tražilicama. Također, sva poduzeća surađuju s modnim blogerima koji su prepoznati kao lideri mišljenja i postali su važan dio marketinške komunikacije s potencijalnim potrošačima. Može se zaključiti kako je u ovoj industriji stupanj diferencijacije vrlo nizak, te se razlike očituju tek primjerice u suradnjama s poznatim osobama što je karakteristično za H&M ili pojavom plus size kolekcije koju nudi Mango. Što se tiče Hrvatske, može se primjetiti kako je marketinška komunikacija putem Interneta na znatno nižoj razini nego u svijetu, primjerice postoji slaba povezanost s potrošačima na društvenim mrežama, a virusni marketing skoro pa uopće nije zaživio. Viralni su obično strani videi i kampanje od kojih će neke biti opisane u daljnjem tekstu
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija