Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 894515

Modeli dječje participacije u funkciji pedagoške elaboracije sudjelovanja djece


Širanović, Ana
Modeli dječje participacije u funkciji pedagoške elaboracije sudjelovanja djece // Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: teorije, politike i prakse / Maleš, Dubravka ; Širanović, Ana ; Višnjić Jevtić, Adrijana (ur.).
Zagreb, 2017. str. 136-151 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 894515 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Modeli dječje participacije u funkciji pedagoške elaboracije sudjelovanja djece
(Models of children's participation in function of pedagogical elaboration of child participation)

Autori
Širanović, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: teorije, politike i prakse / Maleš, Dubravka ; Širanović, Ana ; Višnjić Jevtić, Adrijana - Zagreb, 2017, 136-151

ISBN
978-953-175-661-7

Skup
Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: teorije, politike i prakse

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 30.09.2017. - 02.10.2017

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
participacija djece, sudjelovanje djece, prava djeteta, model dječje participacije, pedagoški odnos
(child participation, children's rights, child participation model, pedagogical relationship)

Sažetak
Participacija djece danas predstavlja vodeću paradigmu u znanostima koje se bave proučavanjem djetinjstva, ali i u praksi u radu s djecom. Ona se odnosi na aktivno i smisleno sudjelovanje djece u različitim kontekstima koji djecu okružuju (na primjer, u obitelji, u vrtiću i školi, u lokalnoj zajednici). Međutim, ni u teoriji ni u praksi nije posve jasno što sve aktivno i smisleno sudjelovanje djece podrazumijeva. Ono se najčešće izjednačava s pružanjem prilika djeci da uživaju svoja prava na sudjelovanje (participativna prava) iz Konvencije o pravima djeteta, što značajno ne pomaže boljem razumijevanju sudjelovanja djece jer ne postoji opće slaganje oko toga koji se članci Konvencije odnose na ta prava niti koje slobode djeteta proizlaze iz njih. U zadnjih je dvadesetak godina međutim razvijeno čak tridesetak modela dječje participacije i participacije mladih (Creative Commons, 2011) čija je svrha pružiti jasniji i konkretniji okvir za razumijevanje sudjelovanja djece. Najutjecajniji od njih je model sudjelovanja djece u projektima Rogera A. Harta (1992), tzv. Ljestvica participacije. Osim Hartovog modela, u znanstvenoj se literaturi ističu i model Harryja Shiera (2001), tzv. Putevi do participacije te model Nandane Reddy i Kavite Ratna (2002), tzv. Putovanje dječjom participacijom. U radu će se najprije prikazati te analizirati tri navedena utjecajna modela dječje participacije, a potom će se nastojati ponuditi obrisi pedagoškog modela dječje participacije, sa svrhom pedagoške elaboracije sudjelovanja djece u odgojno-obrazovnim institucijama. Pedagoški model dječje participacije orijentirao bi se na pedagoški odnos djeteta i odrasle osobe prilikom sudjelovanja djece, odnosno na promjenu u pedagoškom vođenju djeteta od asimetričnosti prema simetričnosti odnosa te odgovornosti djeteta, odnosno od heteronomije prema autonomiji djeteta (Bašić, 2015).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ana Širanović (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.omep.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Širanović, Ana
Modeli dječje participacije u funkciji pedagoške elaboracije sudjelovanja djece // Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: teorije, politike i prakse / Maleš, Dubravka ; Širanović, Ana ; Višnjić Jevtić, Adrijana (ur.).
Zagreb, 2017. str. 136-151 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Širanović, A. (2017) Modeli dječje participacije u funkciji pedagoške elaboracije sudjelovanja djece. U: Maleš, D., Širanović, A. & Višnjić Jevtić, A. (ur.)Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: teorije, politike i prakse.
@article{article, author = {\v{S}iranovi\'{c}, Ana}, year = {2017}, pages = {136-151}, keywords = {participacija djece, sudjelovanje djece, prava djeteta, model dje\v{c}je participacije, pedago\v{s}ki odnos}, isbn = {978-953-175-661-7}, title = {Modeli dje\v{c}je participacije u funkciji pedago\v{s}ke elaboracije sudjelovanja djece}, keyword = {participacija djece, sudjelovanje djece, prava djeteta, model dje\v{c}je participacije, pedago\v{s}ki odnos}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, author = {\v{S}iranovi\'{c}, Ana}, year = {2017}, pages = {136-151}, keywords = {child participation, children's rights, child participation model, pedagogical relationship}, isbn = {978-953-175-661-7}, title = {Models of children's participation in function of pedagogical elaboration of child participation}, keyword = {child participation, children's rights, child participation model, pedagogical relationship}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font