Pregled bibliografske jedinice broj: 894412
Korištenje stripova u učenju i poučavanju
Korištenje stripova u učenju i poučavanju // Treći međunarodni znanstveni skup Knjiga i društvo / Antonac, Sandi ; Kuić, Ivanka ; Lozić Knezović, Katarina (ur.).
Zagreb: Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu, Filozofski fakultet u Splitu, 2017. str. 15-17 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 894412 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Korištenje stripova u učenju i poučavanju
(Use of comic strips in teaching and learning)
Autori
Batarelo Kokić, Ivana ; Kostović Vranješ, Vesna ; Mandarić Vukušić, Anita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Treći međunarodni znanstveni skup Knjiga i društvo
/ Antonac, Sandi ; Kuić, Ivanka ; Lozić Knezović, Katarina - Zagreb : Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu, Filozofski fakultet u Splitu, 2017, 15-17
ISBN
978-953-500-162-1
Skup
Treći međunarodni znanstveni skup Knjiga i društvo
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 26.09.2017. - 27.09.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
stripovi u nastavi, ilustrirane knjige, stripovi u časopisima, učenički stripovi
(comic strip in teaching, illustrated books, comic strip in magazines, comic strip created by students)
Sažetak
U području učenja i poučavanja brojne su mogućnosti za korištenje stripova. U ovom radu provedena je opsežna analiza domaće i strane literature na temu korištenja stripova u nastavi, a na temelju koje su napravljene poveznice s postojećim kurikularnim okvirom i primjerima korištenja stripova. Uz prikaz različitih načina na koji se koriste stripovi u nastavi, dan je i osvrt na prednosti ali i prepreke koje se vezuju uz njihovo korištenje. Kao što je navedeno u Nacionalnom okvirnom kurikulumu (MZOS, 2011), u školama u Hrvatskoj, stripovi se koriste u redovnoj nastavi i sastavni su dio obveznog kurikuluma u obrazovnom području hrvatskog jezika i to kao dio medijske kulture ili samostalna tematika u obveznom i izbornom sadržaju. Osim u području hrvatskog jezika, stripovi se koriste i u području drugih jezika (engleski, njemački i francuski) te u likovnoj kulturi. U nastavi su prepoznate tri vrste stripova i različiti pristupi njihovom korištenju: (1) ilustrirane knjige – stripovi navedeni u lektiri ; (2) stripovi iz edukativno-zabavnih časopisa ; te (3) učenički stripovi. U lektiri za osnovne škole navedeni su naslovi knjiga koje su pisane u obliku stripa (npr. Durica, Divlji konj), a u učenju i poučavanju se koriste i stripovi iz edukativno-zabavnih časopisa (npr. SMIB, Modra lasta, Radost, Moj planet, Prvi izbor). Od velikog značaja su stripovi koje osmišljavaju i oblikuju sami učenici, a ova posebna kategorija korištenja stripova u području učenja i poučavanja dodatno je istražena za potrebe ovog rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija