Pregled bibliografske jedinice broj: 894161
Uloga pedagoga u suočavanju s problemom vršnjačkog nasilja
Uloga pedagoga u suočavanju s problemom vršnjačkog nasilja, 2017., diplomski rad, diplomski, Odjel za pedagogiju, Zadar
CROSBI ID: 894161 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga pedagoga u suočavanju s problemom vršnjačkog nasilja
(The role of pedagogue in managing problems of peer violence)
Autori
Šarić, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za pedagogiju
Mjesto
Zadar
Datum
18.09
Godina
2017
Stranica
46
Mentor
Petani, Rozana
Ključne riječi
savjetodavni razgovori, suradnja s roditeljima, uloga pedagoga, vršnjačko nasilje
(cooperation with parents, counseling, peer violence, pedagogue's role)
Sažetak
Vršnjačko nasilje je pojava koja se svakodnevno događa. Ako se pravovremeno ne reagira na taj problem, posljedice koje ono ostavlja na djetetov fizički i psihički život su velike. Veliku ulogu u suočavanju s vršnjačkim nasiljem imaju i pedagozi, koji savjetodavnim razgovorom mogu pomoći i žrtvama i nasilnicima, stoga se u ovom istraživanju željela ispitati njihova uloga kod suočavanja s vršnjačkim nasiljem. Ispitivalo se razlikuju li se pedagozi u gradskim školama i školama u manjim mjestima u Zadarskoj županiji u suočavanju s vršnjačkim nasiljem te kojim se preventivnim mjerama koriste. Također, željelo se ispitati pedagoge o njihovoj ulozi i kompetencijama koje posjeduju te o suradnji s roditeljima učenika. U istraživanju se pokazalo da se pedagozi u gradskim školama u većoj mjeri susreću s vršnjačkim nasiljem, najčešće se susreću s verbalnim, a najrjeđe s fizičkim nasiljem. U borbi s nasiljem i jedni i drugi pedagozi, dakle i oni u gradskim školama i školama u manjim mjestima, najčešće koriste preventivne programe koji se provode na satovima razrednika. Isto tako pedagozi smatraju da za vrijeme studija nisu stekli potrebna znanja za savjetodavni rad, ali kroz iskustvo i savjete starijih kolega te kroz pohađanje dodatnih seminara i programa usavršavanja, kompenzirali su taj nedostatak. Također, u radu je istaknuto da je za borbu s vršnjačkim nasiljem, važno imati dobru suradnju s roditeljima, jer su roditelji prvi odgovorni za odgoj svoje djece. Pedagozi u ovom istraživanju ocjenjuju svoju suradnju s roditeljima vrlo dobrom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija