Pregled bibliografske jedinice broj: 894151
Savjetodavni rad pedagoga i neki aspekti psihološkog funkcioniranja srednjoškolaca
Savjetodavni rad pedagoga i neki aspekti psihološkog funkcioniranja srednjoškolaca, 2017., diplomski rad, diplomski, Odjel za pedagogiju, Zadar
CROSBI ID: 894151 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Savjetodavni rad pedagoga i neki aspekti psihološkog funkcioniranja srednjoškolaca
(Counseling Work of Pedagogue and some Psychological Functioning Aspects of High School Students)
Autori
Brkić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za pedagogiju
Mjesto
Zadar
Datum
10.07
Godina
2017
Stranica
61
Mentor
Petani, Rozana
Ključne riječi
savjetodavni rad, pedagog, stručni suradnik, adolescencija, problemi adolescenata, strategije suočavanja, socijalna anksioznost, ispitna anksioznost, socijalna podrška
(counseling work, pedagogue, school counselor, adolescence, adolescent problems, coping strategies, social anxiety, test anxiety, social support)
Sažetak
Brojna su istraživanja pokazala kako je upravo u razdoblju adolescencije zabilježen nagli porast promjena u ponašanju adolescenata, pojava emocionalnih teškoća te porast depresivnih i anksioznih raspoloženja. Sve promjene koje pogađaju adolescenta, bilo da se radi o tjelesnom i spolnom sazrijevanju, promjenama vezanim za školu, obrazovanje ili socijalne kontakte mogu negativno utjecati na pojedinca, mogu ometati njegovo normalno svakodnevno funkcioniranje, ali i ostaviti ozbiljnije posljedice na njegovu budućnost. Stoga, savjetodavni rad kao jedna kompleksna i složena djelatnost iziskuje i daljnju edukaciju i osposobljavanje stručnih suradnika pedagoga, osobito na području psihoterapije. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati neke aspekte psihološkog funkcioniranja učenika prvih i četvrtih razreda srednjih škola u Zadru, tj. ispitati s kojim se problemima suočavaju s obzirom na dob i spol te na koje se sve načine suočavaju s istim problemima s obzirom na dob i spol. Istraživanje je pokazalo kako s obzirom na dob i spol postoji jako mala statistički značajna razlika u vrsti problema s kojima se srednjoškolci suočavaju, a od najčešćih problema navodili su upravo ispitnu i socijalnu anksioznost te je zabilježena i povišena razina somatizacije kod učenica četvrtih razreda. Također, istraživanje je pokazalo kako s obzirom na dob ne postoji statistički značajna razlika u načinima suočavanja s problemima, dok su, s obzirom na spol, djevojčice procijenile češće traženje socijalne podrške od strane prijatelja i obitelji te češće korištenje strategija izbjegavanja i emocionalne reaktivnosti. Iako se ovaj rad, na prvi pogled, bazira na psihološkoj tematici, namjera je bila upozoriti na postojanje problematike u radu stručnih suradnika - pedagoga, koji se danas bore s nedostatkom zaposlenosti stručnih suradnika - psihologa u odgojno obrazovnim institucijama. Posljedica ovakve situacije su zaposleni stručni suradnici pedagozi koji, iako kompetentni za svoje područje i odgojno obrazovni rad s djecom, nisu kompetentni za pružanje adekvatne pomoći učenicima koji se danas sve više nose s raznim psihičkim poteškoćama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija