Pregled bibliografske jedinice broj: 894061
Uloga roditelja u pripremi djeteta za upis u školu
Uloga roditelja u pripremi djeteta za upis u školu, 2017., diplomski rad, diplomski, Odjel za pedagogiju, Zadar
CROSBI ID: 894061 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga roditelja u pripremi djeteta za upis u školu
(Parent role in preparing a child for school enrollment)
Autori
Tamburin, Zinka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za pedagogiju
Mjesto
Zadar
Datum
13.06
Godina
2017
Stranica
77
Mentor
Petani, Rozana
Ključne riječi
polazak u školu, priprema djeteta, razvoj vještina i znanja, socio-emocionalne kompetencije, uloga roditelja
(development of skills and knowledge, parent role, preparing a child, socio-emotional competences, starting school)
Sažetak
Cilj ovog diplomskog rada je teorijski i empirijski istražiti ulogu roditelja u pripremi djeteta za polazak u osnovnu školu. Za prikupljanje podataka u ovom istraživanju korištena je metoda anketiranja. Anketni upitnici su provedeni u dvije osnovne škole na uzorku od 140 roditelja djece učenika prvog razreda. Cilj diplomskog rada je, također, ispitati procjene roditelja o važnosti pripreme njihovog djeteta za polazak u školu, o važnosti njihove uloge u razvoju djetetovih vještina i znanja kao i utjecaju obiteljskog ozračja te razvijenosti socio-emocionalnih kompetencija prije samog polaska u školu te istražiti različitosti u navedenim procjenama s obzirom na određene socio-demografske varijable. Na temelju rezultata istraživanja možemo zaključiti da roditelji u velikoj mjeri iskazuju pozitivne procjene o obiteljskom ozračju i odnosu s vlastitim djetetom kao važnom čimbeniku pri polasku njihovog djeteta u školu. Iz prikaza rezultata vidljivo je da roditelji iskazuju pozitivne procjene prema važnosti poticanja socio-emocionalnog razvoja djeteta te da ulažu dosta vremena i truda, odnosno svojim su postupcima uključeni u razvoj socio-emocionalnih kompetencija kod vlastitog djeteta. Anketirani roditelji, također, u velikoj mjeri iskazuju pozitivne procjene o svojoj ulozi u razvoju djetetovih znanja i vještina. Što se tiče roditeljske procjene o čimbenicima koji su najviše utjecali u pripremi njihovog djeteta za polazak u školu, najviše roditelja smatra da je dječji vrtić značajno doprinio u pripremi za školu. Na temelju provedenog istraživanja zaključeno je da su roditelji svjesni vlastite uloge i odgovornosti u pripremi djeteta za školu te da aktivno provode vrijeme sa svojom djecom potičući razvoj socio-emocionalnih kompetencija te vještina i znanja potrebnih za polazak u školu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija