Pregled bibliografske jedinice broj: 893635
Pripremanje i spremnost nastavnika za rad s darovitim učenicima
Pripremanje i spremnost nastavnika za rad s darovitim učenicima, 2017., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 893635 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pripremanje i spremnost nastavnika za rad s darovitim učenicima
(Teacher training and readiness for work with gifted students)
Autori
Lolić, Lea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
22.09
Godina
2017
Stranica
35
Mentor
Batarelo Kokić, Ivana
Ključne riječi
darovitost, identifikacija, obrazovanje, kurikulum, nastavnici, stručno usavršavanje.
(giftedness, identification, education, curriculum, teachers, professional development.)
Sažetak
Darovitost se definira kao urođena sklonost i sposobnost kojom dijete postiže natprosječne rezultate na znanstvenom, praktično-tehničkom ili umjetničkom području. Pri definiranju se često mijenja pojmovima talent, inteligencija ili kreativnost koje mogu, ali i ne moraju biti njegove odrednice. Postoji vječno pitanje je li darovitost urođena ili se razvija pod utjecajem okoline, stoga ne smijemo zanemariti kvalitetu obrazovanja darovitih učenika. Kurikulumi obrazovanja darovitih u svijetu i Hrvatskoj zasnivaju se na akceleraciji, diferencijaciji i samom obogaćivanju kurikuluma dodatnim aktivnostima koje bi omogućile puni razvoj potencijala darovitih učenika. Kvaliteta obrazovanja učitelja jedan je od glavnih činitelja koji djeluje na razinu učeničkih obrazovnih postignuća. Stoga, obrazovanje i profesionalni razvoj predstavlja ključno pitanje u svakoj zemlji koja nastoji unaprijediti obrazovni sustav i učiniti ga dostupnijim, prohodnijim i fleksibilnijim. Osobne značajke učitelja i njihovi pristupi učenju i poučavanju značajno doprinose ishodima učenja jer su upravo učitelji odgovorni za sustavno poticanje motivacije svojih učenika, od predškolske do zrele dobi, za cjeloživotnim učenjem i svladavanjem kognitivnih i socijalnih vještina, a time će stvoriti samostalne učenike s potrebom za ulaganjem napora u osobni i profesionalni rast i razvoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija