Pregled bibliografske jedinice broj: 893316
(Ne)prikazivo i (ne)prikazano. Julije Knifer, ikonoklazam i aporije slike
(Ne)prikazivo i (ne)prikazano. Julije Knifer, ikonoklazam i aporije slike // Philosophy of Media / Brdovčak, Srećko (ur.).
Zagreb: Sveučilište Sjever, Hrvatsko filozofsko društvo, Centar za filozofiju medija, 2017. str. 81-81 (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 893316 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
(Ne)prikazivo i (ne)prikazano. Julije Knifer, ikonoklazam i aporije slike
((Un)representable and (un)represented. Julije Knifer, iconoclasm, and aporias of the image)
Autori
Purgar, Krešimir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Philosophy of Media
/ Brdovčak, Srećko - Zagreb : Sveučilište Sjever, Hrvatsko filozofsko društvo, Centar za filozofiju medija, 2017, 81-81
ISBN
978-953-56314-7-7
Skup
Filozofija medija
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 21.09.2017. - 22.09.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Julije Knifer, apstraktno slikarstvo, ikonoklazam, konsupstancijalnost, teorija slike
(Julije Knifer, abstract painting, iconoclasm, consubstantiality, image theory)
Sažetak
U ovom izlaganju bavimo se suvremenim interpretacijama ikoničnosti i prispodobljujemo ih specifičnoj vrsti visokomodernističkog ikonoklazma Julija Knifera. Naime, u izvornoj ikonoklastičkoj tezi o konsupstancijalnosti tzv. prirodna ili stvarna slika prisutna je u odsliku ne prema razini sličnosti nego prema svojevrsnoj “ekonomiji reprezentacije”. Jednako tako, zapadnokršćanski imago i istočnokršćanski ikon razlikuju se ne prema onome što se, i u kojoj mjeri, u slici prepoznaje, nego prema onome što se u njoj konceptualizira. Visokomodernistički etos slike mnogo je bliži takvom poimanju imaginacije nego što se misli. U izlaganju se nastojati pokazati da se radikalni ikonoklazam Julija Knifera tek sporedno utemeljuje u onome što reprezentira (različiti meandarski oblici), a mnogo supstancijalnije u činjenici da ga možemo razumjeti samo ili jednostavno – kao sliku. Naime, u doba virtualnosti i digitalno generiranih slika, ono ikoničko ne sastoji se više u sličnosti s prirodnom slikom (kao i u doba srednjeg vijeka), nego u razrješenju dileme je li nešto što izgleda kao slika uopće više slika. Na taj način suvremene aporije slike postaju bliske srednjovjekovnom pojmu konsupstancijalnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti