Pregled bibliografske jedinice broj: 893288
Odnos darovite djece s vršnjacima
Odnos darovite djece s vršnjacima, 2017., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 893288 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos darovite djece s vršnjacima
(The Relationship between Gifted Children and their Peers)
Autori
Dragojević, Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
21.09
Godina
2017
Stranica
28
Mentor
Batarelo Kokić, Ivana
Ključne riječi
darovitost, socijalizacija, prijateljstvo, socijalne teškoće
(giftedness, socialization, friendship, social difficulties)
Sažetak
Cilj ovog rada bio je utvrditi kakav odnos ostvaruju darovita djeca sa svojim vršnjacima te suočavaju li se s određenim poteškoćama u socijalizaciji. Na temelju analize znanstvenih članaka na ovu temu, utvrđeno je da se darovita djeca uglavnom ne razlikuju od vršnjaka po socijalnim i emocionalnim osobinama. Karakterizira ih veća razina empatije, ali i niža anksioznosti. Iako su većinom jednako prihvaćena u društvu, darovita djeca se često suočavaju s tipičnim teškoćama poput slabije razvijenih socijalnih vještina, usamljenošću i stigmatizacijom. Imaju jednak broj prijatelja kao i vršnjaci, ali njihova prijateljstva su lošije kvalitete zbog prevelikih očekivanja koji često rezultiraju razočarenjem. Također, pronalaze prijatelje sebi bliske po mentalnoj, a ne po kronološkoj dobi. S obzirom na područje darovitosti, u društvu su puno bolje prihvaćena djeca darovita u sportu i umjetnosti, nego djeca darovita u akademskom pogledu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija